blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Boolean tools
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7368
Stránka 12

Autor:  vlado2 [ úte led 19, 2010 12:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Boolean tools

Chcem sa opýtať ako začiatočník. Potrebujem odpočítať jeden objekt od druhého, označím ich v správnom poradí, dám boolean tools - difference a ono mi to ich zráta (ako join) ako union, nie odčíta. V čom môžem robiť chybu?

Autor:  taby [ úte led 19, 2010 2:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

Používáš verzi 2.49 nebo 2.5?
Ptám se proto, že mně to funguje správně. :wink:

Autor:  vlado2 [ úte led 19, 2010 2:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

verzia 2.49b

Tiež mi to fungovalo. Ak som to skúšal s hotovými kockami, išlo to. Mnou vytvarovaný objekt - extrudovaný kruh to však neviem prečo nechce brať správne.

Autor:  taby [ úte led 19, 2010 2:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

pošli screen nebo radši blend.

Autor:  vlado2 [ úte led 19, 2010 2:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

blend sa nedá poslať priamo?

Autor:  taby [ úte led 19, 2010 2:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

někam ho ulož a pošli odkaz

Autor:  vlado2 [ úte led 19, 2010 2:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

http://www.edisk.sk/stahni/57923/skuskaboolean.blend_384.82KB.html

Autor:  EdgarVanat [ úte led 19, 2010 3:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

mne toto robilo v prípade že som mal na jednom z nich obrátené normály, skús ich cez ctrl + n prepočítať, vyextrudovaný kruh s tým máva problémy...

Autor:  vlado2 [ úte led 19, 2010 3:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

nepomohlo to :-(

Autor:  maraCZ [ úte led 19, 2010 6:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

Sluč si ty malý válce do jednoho objektu (Ctrl+J) a pak použij modifikátor booleans...
mělo by to fungovat

Autor:  vlado2 [ úte led 19, 2010 7:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

skúsil som, tiež to nebolo dobre

keď to urobím cez add - mesh - cylinder všetko je v poriadku.

No prečo to nejde cez extrudované kruhy?

Autor:  EdgarVanat [ stř led 20, 2010 5:08 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

zdvojená stena? skúsil si remove doubles?

Autor:  vlado2 [ stř led 20, 2010 8:29 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

skúsil som, neboli tam žiadne doubles.

Urobil som to nakoniec cez tie prednastavené meshe - cylindre, to išlo bez problémov urobiť rozdiel.
Ešte ma napadla taká vec (ako začiatočníka:-) tie hotové tvary, trebárs cylinder je akože vo vnútri úplne "plný", teda nie dutý ? - ja keď vyextrudujem kruh na cylinder, uzavriem vrch a spodok, to je akoby vo vnútri dutý? Či plný?

Autor:  EdgarVanat [ stř led 20, 2010 8:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

u drátených (mesh) modelov nemáš žiadne výplne. môžeš si to predstaviť ako že máš nejakými žuvačkami (body/vertikly) pospájané špajle (hrany/edge) a na nich naťahanú fóliu (strany/pláne/facy) majú nulovú hrúbku a objekty sú vovnútri duté. efekty ako priesvitnosť a podobne sú len optické klamy (niektorí tomu hovoria simulácie, budiž...)

výplne existujú iba u volumetrických modelov. tie, zatiaľ, blender nepodporuje (ale s verziou 2.5 sa očakáva dosť upgradov tak sa niekto možno vrhne aj na to :P) kde máš model reprezentovaný kockami (voxel), ktoré fungujú podobne ako pixely u 2D grafiky, len sú trojrozmerné :)

Autor:  vlado2 [ stř led 20, 2010 8:54 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Boolean tools

díki za vysvetlenie

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/