blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Octane - Redukce šumu (Noise Reduction) - Node
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7372
Stránka 11

Autor:  vklidu [ úte led 19, 2010 10:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Octane - Redukce šumu (Noise Reduction) - Node

Tento prispevek reaguje na vlakno umistene v sekci Novinky o testovaci verzi renderovaciho programu Octane.
Ale stejny jev mam i v programu LuxRender. A jestli je nastaveni pouzitelne i v jinych pripadech otestujte sami. Dekuji

V pripojenem .blend souboru je bily "sum" z renderu odstraneny pomoci Composite Node.
- Na vymaskovani tecek je pouzity Filter "Laplac", ktery detekuje hrany v obrazku. V nasem pripade vytahne hlavne nechtene bile body.
- Separaci jsem jeste pres ColorRamp zkontrastnil a napojil na Color Mix jako faktor pro nasledny mix.
- V paletce "Mix"se smicha originalni obrazek s identickym obrazkem jen o jeden nebo dva pixely posunuty v jedne z os X nebo Y (paletka Translate). Tim se bile body nahradi nejblizsim moznym pixelem.

To je vse.

Jako testovaci obrazek jsem pouzil render jehoz autorem je X_H_N. Timto dekuji.

p.s.:
Zkousel jsem i vsechny nabizene klicovaci moznosti nebo separace, ale vysledek byl bud horsi nebo komplikovanejsi.
Hlavni problem je dostat jen tecky. Klice i detekce hran bere i cast svetel a hrany kapoty. Chtel jsem je vyklicovat pres bilou plus neco navic (tecky nejsou ciste bile) a vsechny vetsi plochy nez par pixelu vymaskovat, tim, ze si udelam kopii klice na kterem Filtrem Delite/Erode vyrusim drobne tecky. oba klice mixnu aby zustaly jen drobne tecky, ale na zaverecnem mixu to nejak nefacha jak jsem myslel. Kdyby to chtel nekdo zkusit muzu poslat.

Prvotne jsem k odstraneni sumu pouzil Photoshop>Filter>Noise>Dust&Scratches, ktery vyvinula firma Polaroid a jednu dobu byl sireny i jako samostatna aplikace pro Win a Mac, dnes je distribuovany s Ph, umi vyretusovat neuveritelne veci (dodnes si ho nemuzu vynachvalit). Ale pokud jde o redukci bilych tecek dopadl Node nakonec lepe, protoze pro stejny vysledek jsem ve Photoshopu musel maskovat.

V terminologii nejsem moc kovanej, takze se omlouvam pokud veci nazyvam spatnymi jmeny a prosim o opravu.
Dekuji

Přílohy:
image1.jpg
image1.jpg [ 100.53 KiB | Zobrazeno 595 krát ]
image2.jpg
image2.jpg [ 67.49 KiB | Zobrazeno 595 krát ]
NoiseReduction.gif
NoiseReduction.gif [ 21.36 KiB | Zobrazeno 595 krát ]
WhiteNoiseReduction.blend.zip [140.49 KiB]
50 krát

Autor:  X_H_N [ úte led 19, 2010 10:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Octane - Redukce šumu (Noise Reduction) - Node

supr dik :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/