blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
yafaray - chyby v renderu http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7701 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | smrq [ stř čer 09, 2010 9:16 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | yafaray - chyby v renderu | ||
kdyz renderuju v yafaray, delaji se mi na vyslednem obrazku bile tecky. vim, ze je to v yaf bezny problem, ale me to v me posledni praci dela v tak obrovske mire, ze to zcela kazi vysledny obrazek (viz priloha). nekde jsem nasel reseni - pry staci stahnout diff.radius. ja s touto hodnotou (i jinyma) ale experimentoval uplne cele odpoledne a zadneho opravdu uchazejicicho vysledku jsem se nedopracoval. poradite nekdo?
|
Autor: | lokhorn [ stř čer 09, 2010 10:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu |
V jakým měřítku si modeloval scénu? klasicky 1BU = 1m? Co sem vygooglil tak to můžou způsobovat malý spot světla, bump mapy nebo třeba stačí zvýšit FG samples a AA samples. Ale jenom střílim od boku, takhle výraznej šum sem zatim nikde neviděl |
Autor: | smrq [ stř čer 09, 2010 10:48 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu | |||
ano. 1BU je 1 metr. zkousel jsem to i zvetsit - vysledek je obdobny. spot ani bump mapu ve scene nepouzivam. AA samples jsem zvysit zkousel, ale moc jsem se na ne nezameroval. tady mam treba posledni pokus a nastaveni (zkousel jsem dat diff.radius na nejnizsi hodnotu).
|
Autor: | lokhorn [ stř čer 09, 2010 11:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu |
Zkoušel si to už renderovat bez těch menších světel okolo poliček? Možná že to způsobuje nějakej druh světel, třeba si to vyzkoušej vyrenderovat jenom s hlavním světlem a když ten šum nezmizí tak zkusit změnit typ. Máš tam taky dost lesklých věcí jestli to sou coated_glossy tak bych je změnil na shinyDifuze s mirrorem, rychlejc se to renderuje a zdá se mi, že když sem něco renderoval tak okolo toho bylo těch teček víc |
Autor: | smrq [ pát čer 11, 2010 9:25 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu |
hmm... fakt to delaji ta mala svetla (lamp - point). jejich odstraneni pomohlo. moc to ale nechapu, podobnou scenu jsem jiz delal a pouzil uplne stejna svetla v podobnem poctu a vsechno bezelo bez problemu. |
Autor: | lokhorn [ pát čer 11, 2010 1:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu |
To by vědělo asi jenom pár vyvolených programátorů, ale na druhou stranu jestli je stačí přepnout na spot tak to zas takovej problém neni, přece jenom to neni komerční program Na podobný scény se myslim používají IES světla, jestli tě to ještě neodradilo tak můžeš vyzkoušet(musí se samostatně stáhnout): http://www.blender3darchitect.com/2009/ ... or-design/ |
Autor: | maraCZ [ pát čer 11, 2010 11:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu |
lokhorn píše: Na podobný scény se myslim používají IES světla, jestli tě to ještě neodradilo tak můžeš vyzkoušet(musí se samostatně stáhnout): http://www.blender3darchitect.com/2009/ ... or-design/ Ten článek se ale týká experimentální verze yafaraye 0.1.2, takže na to bacha - ve stabilní verzi 0.1.1 ještě IES není... |
Autor: | smrq [ pon čer 14, 2010 8:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: yafaray - chyby v renderu |
Citace: na druhou stranu jestli je stačí přepnout na spot tak to zas takovej problém neni, přece jenom to neni komerční program svetlo spot delalo uplne jiny efekt. (nebo jej neumim spravne nastavit - s yafarayem se teprve ucim.) kazdopadne area (kdyz jsem nastavil vyssi samply) pomohlo. takze to nakonec dobre dopadlo.
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |