blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Kolize Unix - Python ? http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7727 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jucas [ pon čer 28, 2010 12:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolize Unix - Python ? |
Toto se systémem až tak souviset nebude, pokud je nainstalován novější Python řady 3. Navíc pro 2.5/2.6 se počítá s distribucí osekané verze Pythonu3 s Blenderem, a už teď v některých sestaveních je přítomen. Spíš bych řekl, že jde o konflikt jiné verze binárky blenderu s py skriptama definující GUI. Ty můžou být v ~/.blender z jiného vývojového stádia 2.5 a api se v průběhu vývoje občas mění. Pokud máš binární balíček 2.5ky, zkontroluj jestli je přítomen adresář .blender a celé to zkopíruj někam do podadresáře, třeba v home. Blender by pak měl vzít přednostně definiční soubory GUI z tohoto podadresáře a zamezí tak případným konfliktům s řadou 2.4. Pokud se Blender z podadresáře úspěšně spustí, a přes symlink ne, tak místo odkazu vytvoř skript, a spouštěj Blender z jeho adresáře. |
Autor: | jucas [ pon čer 28, 2010 11:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolize Unix - Python ? |
Však jsem to už psal: - buď nakopíruj .blend z 2.5 do domovského adresáře a symlink bude fungovat, ale hrozí konflikt s verzí 2.4x. - nebo místo linku vytvoř skript v shellu na způsob: cd /home/xyz/blender25alfa ./blender Pojmenuj např Blender25 a nastav tomu příznak spuštění a umísti někam do /usr/bin, nebo lépe /usr/local/bin.= Detaily se můžou lišit podle druhu systému, nenapsal jsi, co konkrétně používáš. Jinak bývá dobrým zvykem nezařazovat alfa software do systémových adr.struktur, zvlášť když může kolidovat se stabilní verzí. Takže bych to držel v podadresáři v /home. Citace: ...ale rozhodne je dobry umet ovladat komunikaci Ccka s Pythonem. S komunikací C a Py toto vůbec nesouvisí, tedy pokud nevyvíjíš Py API Blenderu. Citace: ..chtel bych si napsat script, prez kterej budu moct Blenderu zasilat signaly.. Pojmem signál se v Unixu myslí systémové ovládání procesů (zastavení, ukončení, zabití). Neslouží pro ovládání vyšších fcí aplikací. Tomu o čem píšeš se říká síťový rendering, a 2.5-6 ho obsahuje (nebo bude - menu výběru rendererů) a je vyřešen pomocí Pythonu. Jinak Blender lze ovládat z příkazové řádky klasicky parametry, nebo python skriptem. Obecně pro studování specifik Unixových systémů není aplikace jako je Blender zrovna nejvhodnější. Charakteristické jsou spíš malé CLI jednoúčelové nástroje a jejich vzájemné propojování. Citace: Nevis o dobry literature, ze ktery bych se to mohl naucit? Co? UNIX nebo Blender? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |