blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Weight paint - hierarchia [2.52.5]
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7755
Stránka 11

Autor:  Bigbob [ pát črc 09, 2010 10:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Weight paint - hierarchia [2.52.5]

Ahoj, mám pár otázok ohladne weight paintu. (dúfam, že to dokážem napísať nejak zrozumitelne)

Dajme tomu, že mám model aj s kostrou. Chcem aby kosť, ktorá je v hyerarchii najvyššie ovládala celú postavu. Musím v tomto prípade vo weight paint móde vyfarbiť všetky vertexy postavy(tie, ktoré sú v hierarchií nižšie) alebo stačí vyfarbiť iba tie, ktoré patria ku "materskej kosti"?

To isté by som sa chcel spýtať ohladne priraďovania vertexov ku "Vertex Groups".

Autor:  Louise Cypher [ pát črc 09, 2010 10:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Weight paint - hierarchia [2.52.5]

Ve skutecnosti, nemusis vybarvit nic. Casto se to dela tak, ze si vytvorime kost (master), ktera nedeformuje zadne vertexy, ale ovlada vsechny kosti naraz (a tudiz i cely mesh). Je uzitecna kdyz chceme napr. presunout/rotovat celou kostru najednou. Master nema vybarveny zadne vertexy, ale nejvyse v hiererchii, tzn nema rodice a kost, ktera je druha v hierarchii ma jako rodice prave Master.

Autor:  Bigbob [ pát črc 09, 2010 11:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Weight paint - hierarchia [2.52.5]

počkaj, ovplyvňuje teda wight paint nejako animáciu objektu?

Autor:  Louise Cypher [ pát črc 09, 2010 11:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Weight paint - hierarchia [2.52.5]

Samozrejme ze ovlivnuje. Kost ovlivnuje ty facy, ktere jsou premalovany prislusnou barvou (modra= zadny vliv, cervena= 100% vliv). Kosti Master sice nedame zadne facy k ovlivneni (tzn vsechny jsou modre), ale to, ze je nejvyse v hierarchii zpusobi, ze jejim pohybem se pohybuji i vsechny ostatni kosti a ty teprve deformuji mesh. Smysl tohoto pocinani, je ze muzeme hybat s celym modelem pres pohyb jedine kosti v pose modu, aniz by se nam model tvarove deformoval.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/