blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Weight paint - hierarchia [2.52.5] http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7755 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bigbob [ pát črc 09, 2010 10:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Weight paint - hierarchia [2.52.5] |
Ahoj, mám pár otázok ohladne weight paintu. (dúfam, že to dokážem napísať nejak zrozumitelne) Dajme tomu, že mám model aj s kostrou. Chcem aby kosť, ktorá je v hyerarchii najvyššie ovládala celú postavu. Musím v tomto prípade vo weight paint móde vyfarbiť všetky vertexy postavy(tie, ktoré sú v hierarchií nižšie) alebo stačí vyfarbiť iba tie, ktoré patria ku "materskej kosti"? To isté by som sa chcel spýtať ohladne priraďovania vertexov ku "Vertex Groups". |
Autor: | Louise Cypher [ pát črc 09, 2010 10:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint - hierarchia [2.52.5] |
Ve skutecnosti, nemusis vybarvit nic. Casto se to dela tak, ze si vytvorime kost (master), ktera nedeformuje zadne vertexy, ale ovlada vsechny kosti naraz (a tudiz i cely mesh). Je uzitecna kdyz chceme napr. presunout/rotovat celou kostru najednou. Master nema vybarveny zadne vertexy, ale nejvyse v hiererchii, tzn nema rodice a kost, ktera je druha v hierarchii ma jako rodice prave Master. |
Autor: | Bigbob [ pát črc 09, 2010 11:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint - hierarchia [2.52.5] |
počkaj, ovplyvňuje teda wight paint nejako animáciu objektu? |
Autor: | Louise Cypher [ pát črc 09, 2010 11:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint - hierarchia [2.52.5] |
Samozrejme ze ovlivnuje. Kost ovlivnuje ty facy, ktere jsou premalovany prislusnou barvou (modra= zadny vliv, cervena= 100% vliv). Kosti Master sice nedame zadne facy k ovlivneni (tzn vsechny jsou modre), ale to, ze je nejvyse v hierarchii zpusobi, ze jejim pohybem se pohybuji i vsechny ostatni kosti a ty teprve deformuji mesh. Smysl tohoto pocinani, je ze muzeme hybat s celym modelem pres pohyb jedine kosti v pose modu, aniz by se nam model tvarove deformoval. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |