blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7845 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | vklidu [ stř zář 08, 2010 11:44 am ] |
Předmět příspěvku: | blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
Pri generovani koure mi spadl blender a vypada to, ze misto do cash si to ulozil primo do .blend souboru (bo co ja vim proc to tak narostlo) Kazdopadne ma soubor nyni 2,5 giga a pri pokusu o otevreni za chvili zbuchne. Samotny .blend mohl mit tak 100kB. Jde se mu nejak dostat do strev nebo ho otevrit, tak aby nepouzil asi ta smoke data? dekuji za info |
Autor: | Siso [ stř zář 08, 2010 1:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
No asi to bude bug. Tipujem, nemas 32bit system? Moze byt kludne ze po rozbaleni to potrebuje viac pamate, no boh vie? Mozno by to pomohlo otvorit na 64bit systeme, co myslis? |
Autor: | vklidu [ stř zář 08, 2010 4:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
64 bit nemam k dispozici ani dosahu, a vzhledem k nizke technicke gramotnosti nevim cemu by to pomohlo. Proste mne jen napadlo jestli se neda dostat k te casti blend filu, ktery tam schovava tu simulaci. nebo jestli nejde pri otevirani souboru zakazat nacitani nekterych jeho casti, ale to chci asi moc :) jen jsem to zkousel jestli nekoho neco nenapadne. teoreticky jsem si myslel, ze kdyz uz takovy soubor umel blender vytvorit, ze by melo byt v jeho schopnostech na stejnem stroji zase otevrit, ale jak pises mozna je poskozeny. Kdybys mel cas mi trochu vysvetlit cemu by pomohlo mit 64bit, aby mne to kdyztak vic motivovalo se po nem shanet, budu rad. Ale predem upozornuji, ze v souboru nejsou zadna dulezita data jen mi to zabralo asi dve hodiny a nechce se mi to delat znova, tak jsem myslel jestli neni nejaky jednoduchy zpusob jak to otevrit. Kazdopadne diky za odpoved |
Autor: | Siso [ stř zář 08, 2010 4:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
To odpoved je jednoducha. 64bit system vie pouzivat viac pamate nez 3GB. A tym padom pokial ide o bug v blenderu slo by to mozno takto zachranit. Keby som vedel ako rozpytvat blend tak ti to napisem, lenze neviem tak ma napadlo aspon toto. Skus len tak pre vtip mi ho zazipovat a nejak preposli aj ked je tak tucny. Nerobi mi problem to stiahnut. Ja pouzivam 64bit system tak to mozno pojde a aspon zistime ze je to len bug. Teoreticky je totiz sanca ze pri ukladani si do blendu blender ulozi "cokolvek" a nestara sa a az pri otvarani zisti ze ma problem to vsetko nacitat do ram. |
Autor: | Neolker [ stř zář 08, 2010 4:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
Nešlo by jen jednoduše "vykuchat" z .blendu věci, co potřebuješ přes Append or Link? Jinak ohledně té RAM ti to teď sepisuju :) |
Autor: | Neolker [ stř zář 08, 2010 4:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
Počítače počítají s 0 a 1, to se ví, a tedy 32bitový systém může naadresovat fyzicky jen 2^32 což je 4294967296 / 1073741824 = 4GiB a tedy ikdyž budeš mít na 32bitovém OS větší RAMku než 4GiB, tak ti to víc nezkousne (ano jde to ještě naadresovat softwarově, ale to už potom ztrácíš celkem na výkonu) a to z těch 4GiB musíš ještě odečíst paměť z Grafické karty, tedy když budeš mít grafiku s 1GiB, tak ti 32bitové widle budou vždy ukazovat jen 3GiB, ikdyž tam budeš mít fyzicky 4GiB RAM... + ještě existovalo na XPéčkách nějaké omezení ram pro jeden spuštěný proces/program (tuším že kolem 1,7GB, ale to si už nepamatuju), nejvíc dokážeš s jedním programem vycucat RAMku na linuxu, tam to sebralo opravdu celou ram - velikost ram na grafice. Pro 64bitový systém platí, jak asi tušíš 2^64 a tedy 18446744073709551616 / 1073741824 = 17179869184GiB což teď zaskočilo i mě Kdyžtak ať mě někdo opraví ;) EDIT: + ještě odečíst nejen RAm z grafiky, ale to, co ti zabere systém... Jinak přehled o rozšíření 32bitů + tabulka max. možností RAM u daných OS je zde http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension |
Autor: | vklidu [ stř zář 08, 2010 9:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
@Neolker: diky skvely napad !!! ze mne to nenapadlo (asi ze jsem doufal, ze se te gigavahy nejak snadno zbavim. Todle yni jako hodne elegantni reseni. Zacal jsem to zkouset. Adresar se mi zobrazil, tak snad to projde. Vlece se to jako sopel, tak to zkusim zitra. Jeste jednou diky. @Siso, Neolker: diky za vysvetleni, uz vim proc potrebuju novej kompl :) |
Autor: | Neolker [ stř zář 08, 2010 10:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
NZ, na nový počítač existuje výmluva už po měsíci od koupě :D Ale ne vážně, s tím append je to taková triviálnost, kterou používám, když mi "žuchne" blender, či se mi "něco" rozbije a dělá to, co by nemělo. Ale říkal jsem si jestli to bude fungovat a proč to nenapadlo už někoho jiného :) Btw, pro příště si nastav, aby ti blender ukládal víc verzí (potom vytváří v tom samém adresáři soubory neco.blend1 ... až neco.blend20 atd. a vždy postupujou a přepisují se jak ukládáš, tedy potom hodně ukládat, před bakenutím třeba nějaké simulace apod., ptž mě to takhle už několikrát vypeklo. Jinak Sisovi by to mělo na 64bitech jít, pokud v tom nebude ještě jiná záludnost, co se Blenderu nelíbí. |
Autor: | vklidu [ pát zář 10, 2010 2:52 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: blend 2,47 Gb jde ho vykuchat? |
Tak to proslo sice se u toho kroutil jak zizala nez se do adresare dostal, ale dostal. Takze todle vlakno koncim. Jeste jednou dik. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |