blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Podkladový obrázek - over
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7891
Stránka 11

Autor:  frca [ ned zář 26, 2010 10:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Podkladový obrázek - over

Jde nějak zobrazit poloprůhledný podkladový obrázek nad editovaným meshem? Štve mě, že když modeluju pomocí podkladu, tak můžu jen ve wireframe módu (jinak podklad nevidím). Dost často by byl lepší solid.

Autor:  Bumpkin [ ned zář 26, 2010 11:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

ted sem te nejak nepochopil o co presne ti jde??
pokud pouzivas Back ground tak tam je to vazane na pohled pokud pouzivas plane a na nem zobrazeni textury tak muzes jakykoli objekt nastavit jak chces na zobrazeni (wir solid texture a dalsi) staci dany objekt jen vyselektovat a v object (F7) v paletce draw prepnout zobrazeni (konkretne drawtype) nic slozityho....

ja to treba delam tak ze objekt co modeluju mam nastaven na solid vsechny ostatni mam na zobrazeni textured tudis mam furt videt texturu co mapuju prez UV a muzu pohledem otacet jak se mi zlibi

Autor:  frca [ ned zář 26, 2010 11:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

2 obrázky za tisíc slov:
Takto to vidím v blenderu:
Obrázek
Takto to chci:
Obrázek
Tak co, jde to nějak? A pokud ne, je to v plánu?
Díky.

Autor:  boogie [ pon zář 27, 2010 9:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

Myslím že tohle nejde, ve viewportu je možný zobrazovt jen solid, wire, texured. Transparentní tam nejde.

Autor:  Juricaj [ pon zář 27, 2010 10:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

Tak mě příjde, že nejlepší by bylo dát wireframe. Ono přeci není až tak potřebné vidět faci.

Autor:  rosenkreuz [ pon zář 27, 2010 1:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

no přišel jsem na to jak to udělat v objekt modu ale v edit modu to nefunguje.

Autor:  frca [ úte zář 28, 2010 12:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

Ale o tom celou dobu mluvím, chci to v Solid módu, ve wire to samozřejmě není problém... Vidět facy je občas hodně důležité, alespoň pro mě. Kdyby to nebylo důležité, tak by tam ten solid mód nebyl vůbec.

Autor:  Bumpkin [ úte zář 28, 2010 8:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

frca: todle je lehce proveditelny prez materialy ;) GLSL :wink: mam takhle napriklad udelany okno u Skody 105 a na nem fejkovany odrazy okoli (ten odraz by byla prave ta podkladova textura) :wink:

normalne si vloz do sceny plane dej na nej material u kteryho zapnes Ztransp aby byl potompruhlednej nasledne se prepni do textur buton nacti si texturu kterou chces mit polopruhlednou, prepni se zpet do material butons otevri si zalozku mapTO a parametrem col urci jak moc bude ta textura videt :wink: nasledne si otevri paletku map input a prepni mapovani textur na na UV (samozdrejme to pak mapujes podle predem pripravenych UV koordinatu) a voala co se nedeje mas namapovanou texturu na plane a jeste je polpruhledna

no a pak jen to co sem psal vyse :wink: modelovanymu objektu jen das solid zobrazeni a je to :-) nic sloziteho pokud budes chtit Blend soubor dej vedet



jeste sem zapomel dodat ze ale musis mit nejaky svetlo ve scene aby to bylo videt ta textura aby si se nelekl :wink:

Autor:  frca [ úte zář 28, 2010 8:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

To zní proveditelně. Tento postup je pro 2.4x, nebo pro 2.5?

Autor:  Bumpkin [ úte zář 28, 2010 9:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

mel by byt proveditelny v obou verzich :wink: jinak sme to ale zkousel ve 2.49 a tam to facha na 100%

Autor:  jankoš [ sob říj 02, 2010 3:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Podkladový obrázek - over

ještě by se to dalo udělat tak, že si nahraješ klasicky background image a tomu modelu kterej chceš vidět pak zapneš ztransp a stáhneš alphu třeba na polovinu...pak jen v object buttons zatrhneš volbu transparency a model bude ve viewportu tak průhlednej, jak nastavíš materiálu alphu..ale půjdou při tom vidět i např. zadní facy meshe, takže možná Bumpkinův postup je lepší :-) btw nevim, jestli to jde ve 2.4x, já už úplně přešel na 2.5

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/