blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

obtisky, bump mapa
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7940
Stránka 11

Autor:  frca [ stř lis 03, 2010 10:19 pm ]
Předmět příspěvku:  obtisky, bump mapa

Zdravím,
je někde nějaký dobrý tutoriál, jak na model navrstvit textury s alfa kanálem? Představte si to jako samolepky na velikonoční vajíčka nebo na plastikové modely letadel.

Druhá věc, která mě zajímá, je, jak použít bump mapu, jestli to vůbec jde.

U obou mi jde o to, jak zmenežovat materiály a vše okolo, uv mapování je mi snad nějak celkem jasné.
Díky

Autor:  jankoš [ ned lis 07, 2010 4:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: obtisky, bump mapa

o žádným konkrétním tutoru nevím, ale když si přidáš texturu (2.5x) -například png s průhledností- tak v nastavení textury pod záložkou Image zaškrtni Premultiply, jinak musíš mít ještě v záložce Image Sampling pro Alphu zaškrtlý Use (to je ale defaultně zaškrtlý)...pak už se to namapuje podle příslušných koordinátů a můžeš si tam hodit vrstev kolik chceš :wink:

jinak s bumpmappingem problém není, máš na mysli něco konkrétního? třeba u normal map musíš zaškrtnout u textury "Normal map" v záložce Image Sampling + vybrat příslušnej mapovací prostor..

Autor:  frca [ pon lis 08, 2010 12:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: obtisky, bump mapa

Mám ještě jeden související dotaz: Když u materiálu zatrhnu "Face textures", tak se mi jako difuzní textura použije těch několik textur namapovaných v uv editoru.
Jde to použít i jako bump mapa?
Nejlepší by bylo, kdyby šlo propojit vrstvu uv souřadnic a textur s konkrétní texturou v nastavení textur pro materiál (ikonka šachovnice). Tak by šly napojit na uv textury jak bump mapa, tak i difuzní mapa, a to nezávisle.
Nevím, jestli jsem to popsal srozumitelně.
Pro začátek mě zajímá, jestli lze použít "Face textures" né jako diffuse, ale jako bump mapu.
Díky.
PS: Představuju si to tak, že by u Texture > Image > Source (pro vybraný Image or Movie) byla možnost UV Layer, kde by se nastavil název UV vrstvy, a bylo by vystaráno.

Autor:  jankoš [ stř lis 10, 2010 11:36 am ]
Předmět příspěvku:  Re: obtisky, bump mapa

pokud vím tak přímo nastavit texturu namapovanou v uv image editoru jako bump nejde, ale osobně nastavení face textures používám jen jako kontrolu kvality unwrapu ve 3D okně, tzn jestli vše sedí tak jak má, aniž bych musel renderovat...jinak podle toho co píšeš bych řekl, že tě asi minula paletka Mapping pod záložkou Texture :-) protože když si nahraješ texturu, v paletce Mapping místo Generated nastavíš UV a v políčku co se objeví vybereš příslušnou vrstvu UV koordinátů, pak si můžeš nastavit cokoli dle libosti - bump, spec, emit, displace,...

Autor:  frca [ pát lis 12, 2010 1:23 am ]
Předmět příspěvku:  Re: obtisky, bump mapa

Neminula, problém je spíš v tom, že dát na jeden model víc textur je složité (nebo je to jen můj pocit?). Nemyslím teď jako vrstev, ale tak, že např. pět faců má jednu bump texturu (třeba cihly) a jiných deset má jinou (např. došky, dřevo, ...). A i kdyby to šlo, tak to nastavení budu muset dělat 2x, jednou pro uv editor a jednou pro render.

Autor:  smrq [ pát lis 12, 2010 12:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: obtisky, bump mapa

zkus si projit toto valkno, tol na tema vice materialu na jednom objektu napsal jiz pred lety navod.
viewtopic.php?f=39&t=966&hilit=tutorial

Autor:  jankoš [ sob lis 13, 2010 4:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: obtisky, bump mapa

asi úplně nechápu proč bys to měl dělat 2x... to co píšeš (cihly a dřevo na jednom objektu) bych nejideálněji řešil pořádným uv unwrapem a vychytal bych si všechno v psku...odpadá nutnost řešit víc materiálů

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/