blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

"Vetrny tunel" v blenderu
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7952
Stránka 12

Autor:  mikirc [ ned lis 14, 2010 10:32 pm ]
Předmět příspěvku:  "Vetrny tunel" v blenderu

Zdravim
Mel bych dotaz, zdali by s fyzikou, kterou ma blender k dispozici, sel udela "vetrny tunel". V uvozovkach je zamerne, protoze mi je jasne, ze by to nebylo zrovna nic extra, ale kdyby to melo aspon naznak vetrneho tunelo. Jde o obtekani castic kolem nejakeho modelu.

Autor:  EdgarVanat [ pon lis 15, 2010 1:30 am ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

objekt nastavíš ako deflektor, hodíš tam vietor a je to...

Autor:  mikirc [ pon lis 15, 2010 6:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

A nejaky podrobnejsi navod by nebyl? ja ten model umim vymodelovat a podle tutorialu i neco s tou fyzikou, ale tohle je na mne moc strohe :D

Autor:  EdgarVanat [ pon lis 15, 2010 6:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

veČer ti volačo napíšem

Autor:  EdgarVanat [ úte lis 16, 2010 2:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

takže ako na to:
1, máš objekt ktorý chceš v tuneli obtekať. choď do fyziky, tam si zapni deflection a od oka nastav damping a friction
damping označuje ako materiál zmäkčí odraz.
friction ukazuje ako sa po odraze zníži rýchlosť particlu.
2, pridaj si nejaký emitor na začiatku tunela ideálne plane.
3, tomuto plane pridaj particly. Tu ti stačí nastaviť aby ich emitovali náhodne pláne, dĺžku života a emitácie podľa kamery a animácie, množstvo podľa potreby a skvele vyzerá ak nastavíš trochu browning - častice sa potom tak nejak nekoordinovane mykajú akoby boli skutočne vo vetre (ale má sa jednať o nejaký chemický proces...)
4, pridaj empty, choď do deflection, tam vo fields nastav Wind a daj mu silu, potom natoč vietor ako potrebuješ a si hotový, zbytok je už iba o skúšaní správnych premenných

Autor:  Siso [ úte lis 16, 2010 10:37 am ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

EdgarVanat píše:
takže ako na to:
1, máš objekt ktorý chceš v tuneli obtekať. choď do fyziky, tam si zapni deflection a od oka nastav damping a friction
damping označuje ako materiál zmäkčí odraz.
friction ukazuje ako sa po odraze zníži rýchlosť particlu.
2, pridaj si nejaký emitor na začiatku tunela ideálne plane.
3, tomuto plane pridaj particly. Tu ti stačí nastaviť aby ich emitovali náhodne pláne, dĺžku života a emitácie podľa kamery a animácie, množstvo podľa potreby a skvele vyzerá ak nastavíš trochu browning - častice sa potom tak nejak nekoordinovane mykajú akoby boli skutočne vo vetre (ale má sa jednať o nejaký chemický proces...)
4, pridaj empty, choď do deflection, tam vo fields nastav Wind a daj mu silu, potom natoč vietor ako potrebuješ a si hotový, zbytok je už iba o skúšaní správnych premenných



:emo17:

Autor:  mikirc [ úte lis 16, 2010 7:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

Diky moc, jak bude cas tak to zkusim, ted mam bohuzel moc prace do skoly.

Autor:  mikirc [ ned lis 21, 2010 11:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

Cool, a jak udelat toto http://www.youtube.com/watch?v=UiPvpuvqMvc to by nekdo vedel? zatim se mi nedari nic o tom najit

Autor:  EdgarVanat [ pon lis 22, 2010 1:05 am ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

to je vlastne to isté, len dáš veľký damping a malé friction

Autor:  mikirc [ pon lis 22, 2010 3:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

No hral jsem si s nastavenim, ale porad to neni ono. Na obrazku jsem se pokusil nakreslit jak asi by ty castice mely jit, ale nejdou, nebo tam zabloudi jen nejaka.
Obrázek

Pak mam jeste jeden problem, kdyz spustim animaci a dam ji at bezi treba 50s tak jak dojde na 25s tak se casti uplne zastavi a negeneruji se uz, postupne zmizi.

Autor:  EdgarVanat [ pon lis 22, 2010 3:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

ono to totiž nie je skutočný veterný tunel a tak necíti podtlak. musíš si vytvoriť pod krídlom vietor ktorý ti bude vťahovať tieto particly dolu

a problém s rendrovaním je, že sa ti cache ukladá len po frame 250

hneď v prvom paneli sa prepni na bake a nastavy vyššie číslo

Autor:  mikirc [ pon lis 22, 2010 3:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

jj uz to jede, super moc moc moc diky ;)
uz to dela presne to co potrebuji

Autor:  Forseti [ úte lis 23, 2010 5:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

btw, k tomu videu z youtube cos tu dal, neměl by se ten proud "vzduchu" za tím objektem zase spojovat?

a ještě něco, ty particles a force fields v 2.5x jsou boží :woot:

Autor:  mikirc [ úte lis 23, 2010 10:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

Tak na vytvoreni podtlaku jsem pouzil magnet a uz je to realnejsi. Ted uz jen vymodelovat model ktery potrebuji testovat :D to bude ta tezsi a zdlouhavejsi cast

Autor:  EdgarVanat [ úte lis 23, 2010 10:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "Vetrny tunel" v blenderu

btw, napadla mi taka vec, namodelovat okolo auta krivky ktore by viedli particly, alebo to funguje len na hair?

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/