blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Práce s texturou na objektu http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7970 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | pavlii [ čtv lis 25, 2010 9:42 am ] |
Předmět příspěvku: | Práce s texturou na objektu |
Takže protože jsem dostal kladnou zpětnou vazbu tak zakládám nové vlákno. Původní dotaz: ******************** Pánové, dá se někde v Blenderu - nastavení textury - měnit i její rotace na objektu? Jsou tam X/Y/Z pozice a měřítka, nicméně možnost rotace by oživila předmět, viz: Obrázek S texturou jsem spokojen, ale konkrétně zde by myslím docela prospělo, kdyby nebyla rovnoběřně leta, ale bylo tam nějaké pootočení (třeba 10-15°). Jde to nějak nebo je třeba si holt přeupravit texturu (pootočit)? Cinema 4T tuto možnost má. Dík za info, P. P.S.: Safra, tak [img] mi píše - nejde zjistit rozměry obrázku.... 195x195px je moc? ******************** Jen doplňuji, že dle "darkstar93" to zjevně nejde tím způsobem, o jaký se zajímám (záložka Texture v Blender tam prostě možnost rotovat texturu vzhledem k objektu nemá). Dle mého to tedy znamená nejlépe texturu si v editoru (GIMP, PhotoShop apod.) ručně narotovat a aplikovat až jí. Nějaqké další nápady (kromě WARPování? ) EDIT: výsledek je tady. Řekl bych, že realističnost modelu se tímto krokem zvýšila. Textura je ručně narotovaná v GIMPu o 15°. |
Autor: | Genom [ čtv lis 25, 2010 3:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Samozřejmě že textura rotovat jde...v node editoru... V node editoru se přepneš na texture mode a zaklikneš use node... Potom už jen buď Add->Input->Texture nebo Add->Textures... a jako další Add->Distort->Rotate |
Autor: | EdgarVanat [ čtv lis 25, 2010 3:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
prípadne existuje aj špinavšia cesta - v edit mode zarotujem objekt opačne, v object mode zarotujem naspäť a zmenia sa lokálne premenné, čím sa pri orco zarotuje textúra. ak toto riešenie nie je použiteľné môžeš mapovač cez object, do ktorého narveš empty a pomocou pohybovania, rozácie a zväčšovania empty meníš parametre textúry |
Autor: | pavlii [ čtv lis 25, 2010 6:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Jooooj!! Zkusím, podám report začíná se mi tu fakt líbit (a to jsem tu jen druhý den). Díky klucí P. |
Autor: | pavlii [ sob lis 27, 2010 1:40 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Paráda - díky Genome. Chvíli jsem si s tím hrál, takže v Node Editoru jsem provedl toto a výsledek je tadyhle a je to SUPER! P. |
Autor: | Genom [ sob lis 27, 2010 9:10 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Jsem rád, že jsem pomohl... Jinak nevím, jestli jsi použil jen Turns na hodnotu 0.70, nebo použil i posuvníky skrité pod tlačítkem Axis...ty rozšiřují možnosti rotace... |
Autor: | pavlii [ sob lis 27, 2010 5:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Ano, použil jsem pouze "Turns", přičemž jsem si pak ještě s "Axis" hrál, ale zjevně zatím nejsem tak daleko, abych poznal, co konkrétně tím mohu dosáhnout. Kromě samozřejmě toho, že lze texturu orotovat okolo jedné každé osy, takže jí mohu umístit třeba na boční stěny objektu. Ale prostě je s čím experimentovat, chyběl mi ten "šťouch" P. |
Autor: | pavlii [ ned lis 28, 2010 6:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Tak další věc, se kterou teď zápasím. Lze nastavit, aby se textura mapovala na objekt jako Flat a ve směru normály? Teď nevím, jestli jsem to terminologicky nezblbnul takže o co mi jde: vezměme krychli. Defaultně se mi textura namapuje na horní stěnu a ty boční vlastně vytvoří jakýsi "řez". Já bych potřeboval, aby se mi textura namapovala na každý Face (vlastně jako byste vzali samolepicí tapetu a polepili to). Jde toto nějak udělat - ideálně samozřejmě jednoduše? Zatím jsem na to nepřišel. Opět díky za nějaké to navedení. P. EDIT: Ajaj - už to mám: v Texture dát Mapping > Coordinates: Object a Mapping: Flat Je to jedna z cest, je tak? |
Autor: | jankoš [ ned lis 28, 2010 10:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
jestli ti to funguje tak si myslím, že je to spíš haluz :) pomocí Coordinates: Object můžeš nastavit aby se textura mapovala z objektu, kterej vepíšeš do kolonky, většinou je to nějaký empty... pro to co chceš ty je nejlepší nechat coordinates: generated a nastavit cube místo flat..podobnej výsledek získáš když místo generated nastavíš global, tam se ti to jen bude mapovat podle globálních souřadnic a ne podle souřadnic meshe |
Autor: | pavlii [ ned lis 28, 2010 11:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Paráda, děkuji P. |
Autor: | pavlii [ pon lis 29, 2010 12:33 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Zajímavé - když reaguji na tvoje "haluz" pokud tam nenechám (při mapování "Object") ten defaultní (=prázdný, jenom symbol kostky) nebo nenastavím "Camera", tak se mi to rozhodí a dělá to kraviny. Pokud tam nechám defaultní nebo nastavím "Camera", tak je zase Blenderu srdečně jedno, co nastavím za projekci (Flat/Tube/Sphere/Cube), výsledek je pokaždé stejný (kupodivu správný). P. |
Autor: | EdgarVanat [ pon lis 29, 2010 7:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
nastavenie camera znamená, že ti to namapuje podľa koordinátov kamery, je to dobré na statické textúry a pozadia... |
Autor: | pavlii [ úte lis 30, 2010 10:48 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Práce s texturou na objektu |
Aha aha. Mno - když jsem si dal ještě jeden čaj a chvíli pauzu, trochu projekt pročistil a začal s texturováním "od začátku", tak mi přišlo, že to funguje. Pořád se ještě nemůžu úplně srovnat s tím mechanismem vazby materiálů a textur mezi různými objekty, ale to se poddá Dík, P. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |