blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Normály (pro Faces) http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7980 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | pavlii [ čtv pro 02, 2010 3:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Normály (pro Faces) |
Ahoj - neměly by být normály kolmé k Face? Mám problém - vězměme Mesh kostku, upravím jí nějak rozměry, označím si horní Face, ten Extruduju (E) a pak změním jeho velikost (Scale), čili mi vznikně vršek se zkosenými stranami. Normály těch zkosení jsou však stále vodorovné (rovnoběžné s normálami stěn), takže z toho důvodu mi myslím nechce fungovat Smooth. Buď dělám někde chybu nebo nevím. Ale co jsem si zkoušel třeba u válce, tak Smooth funguje; ale tam jsem nepoužíval Extrude a Scale. Je možné, ře by to byl bug? Blender 2.55 Díky za případné poznámky. P. |
Autor: | Genom [ čtv pro 02, 2010 4:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Ano, normály mají být kolmé k face... Zkoušel jsem to v B 2.54/5 a funguje mi to bez problémů... |
Autor: | pavlii [ čtv pro 02, 2010 4:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Mhm... v postupu teda chybu nemám, řekl bych. Screenshot je zde a zdrojový soubor, kdyby to někoho zajímalo, je zde. Pro účely experimentování jsem to silně přehnal; zkoušel jsem objevit nějakou závislost, ale neobjevil. Daný mesh jsem dokonce asi 2x smazal a začal znovu (popsaný způsob z krychle) - ale nikam to nevedlo. Jsem z toho jelen není to naštěstí stěžejní, jen by to líp vypadalo ve výsledku. P. |
Autor: | Bumpkin [ ned pro 05, 2010 12:07 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
a prepocitat normaly si daval?? |
Autor: | pavlii [ pon pro 06, 2010 2:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
No hej však ale ty normály prostě nejsou normály (nechápu, kde je bota). P. |
Autor: | pavlii [ pon pro 06, 2010 2:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Tak zatím tipuji na bug v release 2.55 (zobrazení normál) vzhledem k velikosti objektu, resp. jeho Faces. Řekl bych jinak, že tak nějak to funguje, byť musím nějak přijít na závislost mezi Auto Smooth (s nastavitelným úhlem) a prvkem Shading: Smooth z Mesh Tools menu. Nějaký vztah asi mají, pokud nekliknu na Shading: Smooth, tak mi připadá, že Auto Smooth zapnuto/vypnuto jedno jest... Ještě jedna věc, která mi vrtá hlavou: když se odpíchnu od toho mého .blend projektu, tak jsem předpokládal, že vlastně tím skosením, pokud na něj aplikuji toto vyhlazování, dosáhnu vlastně zaoblení horní hrany. Ono se mi to ale chová tak, že zaobluje jen tu nejvrchnější část, čili hranu mezi horním Face a těmi přilehlými zkosenými. Hranu další (mezi zkoseními a boky) to nevyhlazuje, což je krásně vidět na renderu a ruší to. Je to opět spíše chyba mého stroje nebo něco chápu špatně? P. |
Autor: | pavlii [ úte pro 07, 2010 2:34 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Takže problém normál vyřešen; jak mě poučili z development teamu - změna velikosti Meshe v režimu Object má dopad na vykreslování normál. Řešením je v režimu Object provést Ctrl+A -> Scale a vše je OK. Takže mi ke hloubání zbývá ta druhá věc se Smooth. P. |
Autor: | rosenkreuz [ úte pro 07, 2010 4:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Jestli chceš vyhladit objekt použij třeba subsurf. smooth ti nevyhladí polygonální síť, pouze změní výpočet stínu a shaderu. Tady o tom něco máš http://en.wikipedia.org/wiki/Phong_shading. Anglicky předpokládám umíš. Jen mám jednu otázku. už jsi dělal v nějakým jiným programu, nebo je blender první. |
Autor: | pavlii [ úte pro 07, 2010 5:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Dělal jsem v Cinema 4D - ale úplně stejně rekreačně jako teď v Blenderu Subsurf použít nechci, protože v daném případě si myslím, že pro "vizuální nastínění" by mi stačil Smooth. Jinak zákonitosti práce se subsurf jsou mi jasné (aspoň do té míry, jak jsem si ověřil, že s nimi umím pracovat - samozřejmě na veeelmi jednoduchém objektu zatím). Každopádně díky za odkaz, ke všem svým koníčkům se snažím vždycky nasát maximum věcí. V tomto konkrétním případě mi prostě akorát není jasné, proč se mi vyhlazuje přechod mezi zešikmením a horním face a už ne přechod mezi bočnicí a zešikmením. Bytostně nesnáším nevysvětlitelné chování (byť by to pramenilo ze špatného postupu) P. |
Autor: | Forseti [ úte pro 07, 2010 10:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
tu spodní hranu to nevyhlazuje proto, že tam máš 2 hrany na sobě,dej Remove Doubles a je to |
Autor: | pavlii [ stř pro 08, 2010 11:32 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Normály (pro Faces) |
Ajajajjjj to bude ono - mohlo mě trknout, že když jsem od horního Face (který jsem označil) dával Select More, tak mi to vybralo nejdřív ty šikminy a dalším Select More se de-facto nic nezměnilo - až teď si vzpomínám, že při jednom detailním pohledu jsem si všiml, že mi ten druhý Select More osnačil jakoby jen hranu pod tou šikminou.... Zjevně vznikla hrana tím příkazem Extrude, ale protože tímhle stylem duplicity v Cinema 4D nevznikají, ani jsem na to nepomyslel. Díky za help! P. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |