blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
UV zmena pri pomere http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=8219 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát kvě 27, 2011 8:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | UV zmena pri pomere |
Cauko, ako spravit: modelova situacia: mam model unwrapnuty,ale UV čka zaberajú polovicu celeho obrazku napr. z obrazka o velkosti 512x512 a tak si poviete ze ked to zabera polovicu mozete urobit aj texturu o velkosti 512x256 no ale ked ju tam nahodite (dajme tomu ze sme si ju upravili v Gimpe na požadovanu velkosť) UVčka sa prisposobia pomeru strán, a to my nechceme. (ak ste nepochopili, tu je stručna verzia)Teda moja otazka je , ako spraviť aby sa "pomery stranUVčka" nemenili pri naloadovani textury ktora ma iny pomer stran. Diki |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát kvě 27, 2011 8:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Este cosi, da sa nabakeovat z high poly na low poly model normalova textura ktora by ale NEbakeovala povrch celeho meshu highpoly modelu ale by len "skopirovala" normalove textury z high poly na ten low poly model |
Autor: | smrq [ ned kvě 29, 2011 8:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Citace: Teda moja otazka je , ako spraviť aby sa "pomery stranUVčka" nemenili pri naloadovani textury ktora ma iny pomer stran. odpoved na tvou otazku nevim, ale nepomohlo by vzit uv sit a proste ji podle jedne osy zmensit na polovinu?druhou otazku vyresit neumim. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ ned kvě 29, 2011 8:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
OK, diki |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pon kvě 30, 2011 5:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Nejdem zakladat nový thread, opytam sa tu: Mám na modeli spravenú normal mapu (dosť silnú) a chcem aby nanesená difúzna textura kopírovala "sfakeovaný" povrch tvorený tou normal mapou. Dá sa? Díki |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát črc 15, 2011 5:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Nejdem zakladat nove tema: cim to moze byt sposobene? ZAKLAD JE STVORSTEN, BEZ MATERIALU BEZ NICOHO, ZAPNUTY GLSL http://i53.tinypic.com/dskep.jpg http://i53.tinypic.com/2hqtceb.jpg |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 10:52 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
A co ti na tom přijde divné? Mě to zobrazení přijde normální... Marek |
Autor: | Paul 68 Rageous [ sob črc 16, 2011 12:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Na plochom face nemoze byt taká šmuha,ako keby to bolo ostré |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 1:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Nevím, jestli ti rozumím, ale možná ti vadí to smooth zobrazení. Dá se to nastavit v položce shading v 3D okně v tom levém sloupci (T) - jsou tam tlačítka smooth a flat... Marek |
Autor: | Paul 68 Rageous [ sob črc 16, 2011 5:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
zase taký noob som neni aby som toto nevedel, ale ten smooth sposobuje, ze neni "ostrosť" tam kde je edge ale v strede face-u |
Autor: | G_Taurus [ sob črc 16, 2011 5:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Paul 68 Rageous píše: zase taký noob som neni aby som toto nevedel, ale ten smooth sposobuje, ze neni "ostrosť" tam kde je edge ale v strede face-u Myslíš, že každý má křišťálovou kouli a ví jaký jsi nebo nejsi noob....Nebo co vlastně víš nebo nevíš.... Tobě by pomohl autosmooth nebo spíš modifikátor edge split... ostatní vygooglíš Peace Martin S. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ sob črc 16, 2011 6:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
nemyslel som to tak trollsky, len hovorim ze to viem,p no nic, t je blend, hore je original dole je na porovnanie, ten hore ma tu hranu divnu, staci pokyvat svetlom hore dole a hned to je jasne http://www.uloz.to/9698944/rib-blend |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 8:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Dobrý, teď už tomu rozumím, někdy je jeden *.blend víc než tisíc slov;) Taky je fajn říct, jesli používáš blender 2.5 nebo 2.49, abych ti neradil nějaký špatný tlačítka:) A teď už k věci: Problém snadno vyřešíš tím, že dáš apply scale. Když "skejluješ" objekt, mění se i velikost normál a to pak z nějakýho důvodu (kterýmu teď nerozumím) ovlivní i smooth shading. Jinak apply scale je pod zkratkou Ctrl + A -> Scale to ObData Marek P.S.: S tím předchozím postem jsem tě nechtěl nijak zesměšnit, ale nějak nerozlišuju mezi noob a profi radama, protože i mě občas uniknou věci, který skoro každej zná... |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 9:30 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere | ||
jestě jsem na to koukal a s tím zvětšováním je to tak, že scale celýho objektu ovlivňuje i normály. Pokud zvětšuješ ve všech osách stejně, tak je to v poho, protože se zvětšuje akorát velikost normály a to nemá žádný vliv na výpočet úhlu mezi normálou a světlem. Pokud ale zvětšíš objekt v ose x jinak než v ostatních osách, normály rázem mířej jinam a způsobuje to pak problémy se stínováním.
|
Autor: | Paul 68 Rageous [ ned črc 17, 2011 10:10 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Fiiiha! Diki moc, a stym zosmešnovanim , neviem ako by som to povedal....ta sprava vyznie tak ako keby som bol na teba nastvaty ze ma takto zosmesnujes, ale predstav si situaciu (ktora sa mi tiez stala ): pises si s jednou holkou, ktora ta brala domov naj*baneho, lebo si nevedel ani chodit. A teraz si s nou pises cez FB a bavite sa o tom vcerajsku, a povies: Aby som ta aj ja raz nebral takto domov! (vyznie to nevdačne až odporne) aleked napises Aby som ta aj ja raz nebral takto (vyznie to humorne, robis si srandu) Vsetko je v tom ze cez net nemozes vyjadrit intonaciu hlasu, potom to vyznie ze si nastvany alebo co. Keby som tam dal smajla, isto by to vyznelo viac "s humorom". Takze asi takto, celé to viazne v intonácii hlasu koty napisanymi slovami nemozno vyjadrit |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |