blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
UV zmena pri pomere http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=8219 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát kvě 27, 2011 8:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | UV zmena pri pomere |
Cauko, ako spravit: modelova situacia: mam model unwrapnuty,ale UV čka zaberajú polovicu celeho obrazku napr. z obrazka o velkosti 512x512 a tak si poviete ze ked to zabera polovicu mozete urobit aj texturu o velkosti 512x256 no ale ked ju tam nahodite (dajme tomu ze sme si ju upravili v Gimpe na požadovanu velkosť) UVčka sa prisposobia pomeru strán, a to my nechceme. (ak ste nepochopili, tu je stručna verzia)Teda moja otazka je , ako spraviť aby sa "pomery stranUVčka" nemenili pri naloadovani textury ktora ma iny pomer stran. Diki |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát kvě 27, 2011 8:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Este cosi, da sa nabakeovat z high poly na low poly model normalova textura ktora by ale NEbakeovala povrch celeho meshu highpoly modelu ale by len "skopirovala" normalove textury z high poly na ten low poly model |
Autor: | smrq [ ned kvě 29, 2011 8:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Citace: Teda moja otazka je , ako spraviť aby sa "pomery stranUVčka" nemenili pri naloadovani textury ktora ma iny pomer stran. odpoved na tvou otazku nevim, ale nepomohlo by vzit uv sit a proste ji podle jedne osy zmensit na polovinu?druhou otazku vyresit neumim. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ ned kvě 29, 2011 8:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
OK, diki ![]() |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pon kvě 30, 2011 5:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Nejdem zakladat nový thread, opytam sa tu: Mám na modeli spravenú normal mapu (dosť silnú) a chcem aby nanesená difúzna textura kopírovala "sfakeovaný" povrch tvorený tou normal mapou. Dá sa? Díki |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát črc 15, 2011 5:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Nejdem zakladat nove tema: cim to moze byt sposobene? ZAKLAD JE STVORSTEN, BEZ MATERIALU BEZ NICOHO, ZAPNUTY GLSL http://i53.tinypic.com/dskep.jpg http://i53.tinypic.com/2hqtceb.jpg |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 10:52 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
A co ti na tom přijde divné? Mě to zobrazení přijde normální... Marek |
Autor: | Paul 68 Rageous [ sob črc 16, 2011 12:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Na plochom face nemoze byt taká šmuha,ako keby to bolo ostré |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 1:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Nevím, jestli ti rozumím, ale možná ti vadí to smooth zobrazení. Dá se to nastavit v položce shading v 3D okně v tom levém sloupci (T) - jsou tam tlačítka smooth a flat... Marek |
Autor: | Paul 68 Rageous [ sob črc 16, 2011 5:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
zase taký noob som neni aby som toto nevedel, ale ten smooth sposobuje, ze neni "ostrosť" tam kde je edge ale v strede face-u |
Autor: | G_Taurus [ sob črc 16, 2011 5:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Paul 68 Rageous píše: zase taký noob som neni aby som toto nevedel, ale ten smooth sposobuje, ze neni "ostrosť" tam kde je edge ale v strede face-u Myslíš, že každý má křišťálovou kouli a ví jaký jsi nebo nejsi noob....Nebo co vlastně víš nebo nevíš.... Tobě by pomohl autosmooth nebo spíš modifikátor edge split... ostatní vygooglíš Peace Martin S. ![]() |
Autor: | Paul 68 Rageous [ sob črc 16, 2011 6:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
nemyslel som to tak trollsky, len hovorim ze to viem,p no nic, t je blend, hore je original dole je na porovnanie, ten hore ma tu hranu divnu, staci pokyvat svetlom hore dole a hned to je jasne http://www.uloz.to/9698944/rib-blend |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 8:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Dobrý, teď už tomu rozumím, někdy je jeden *.blend víc než tisíc slov;) Taky je fajn říct, jesli používáš blender 2.5 nebo 2.49, abych ti neradil nějaký špatný tlačítka:) A teď už k věci: Problém snadno vyřešíš tím, že dáš apply scale. Když "skejluješ" objekt, mění se i velikost normál a to pak z nějakýho důvodu (kterýmu teď nerozumím) ovlivní i smooth shading. Jinak apply scale je pod zkratkou Ctrl + A -> Scale to ObData Marek P.S.: S tím předchozím postem jsem tě nechtěl nijak zesměšnit, ale nějak nerozlišuju mezi noob a profi radama, protože i mě občas uniknou věci, který skoro každej zná... |
Autor: | Marek [ sob črc 16, 2011 9:30 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere | ||
jestě jsem na to koukal a s tím zvětšováním je to tak, že scale celýho objektu ovlivňuje i normály. Pokud zvětšuješ ve všech osách stejně, tak je to v poho, protože se zvětšuje akorát velikost normály a to nemá žádný vliv na výpočet úhlu mezi normálou a světlem. Pokud ale zvětšíš objekt v ose x jinak než v ostatních osách, normály rázem mířej jinam a způsobuje to pak problémy se stínováním.
|
Autor: | Paul 68 Rageous [ ned črc 17, 2011 10:10 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: UV zmena pri pomere |
Fiiiha! Diki moc, a stym zosmešnovanim , neviem ako by som to povedal....ta sprava vyznie tak ako keby som bol na teba nastvaty ze ma takto zosmesnujes, ale predstav si situaciu (ktora sa mi tiez stala ![]() ![]() ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |