blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Problematika voodoo motion track
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=8308
Stránka 11

Autor:  L@gger [ sob srp 20, 2011 11:52 am ]
Předmět příspěvku:  Problematika voodoo motion track

Nazdar,
Snazim sa uz dlhsiu dobu motion tracknut video. Natocil som ho vecer okolo pol 8 cize svetlo je rozptylene. Problemom je, ze voodoo aj po zadani spravnych parametrov kameri urobi scenu mimo reality. Snazim sa vlozit plan na kachlicky, ale vzdy sa mi viditelne pohybuje tak isto ako aj body v scene. Pohybuju sa s pohybom kameri ale roznymi rychlostiami z coho usudzujem, ze tam je asi problem s perspektivou / rozmermi.

Natocil som to 720p s canon 550d. Zadal som ccd 22.3x14.9 a focal 27 co zodpoveda fov 45, ktory mi v blenderi aj nastavy no v scene sa mi zda, ze fov 55 je realnejsi, ale stale mimo. Neviete cim ti moze byt? Respektive co nastavit?
Viete aky rozdiel je medzi interlaced with even lines, odd lines a not interlaced?

Dakujem

Autor:  Paul 68 Rageous [ sob srp 20, 2011 12:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika voodoo motion track

Interlaced je to ze mas dvojnasobny pocet snimkov ale kazdy snimok ma len polovicu riadkov (zapisany len kazdy druhy riadok)

Skus urobit to, ze das kameru co najdalej a na fotak/kameru das co najvacsi Zoom, tym sa ti kamera skoro stáva orthocamera. Teraz mozes v blenderi nastavit tiez orthokameru a nastavovat to tak. Osobner som to neskusal, je to moja teoria, skusit to mozes...

Autor:  L@gger [ sob srp 20, 2011 1:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika voodoo motion track

Myslis, ze sa oplati mat zapnuty even lines z hora? Ci radsej dat not interlaced? Ortho by bola skoda, lebo snazim sa urobit kratky shot na objekty ktore su vzdialene do 1 m a keby som dal velky zoom tak by ta scena nevyznela.

Autor:  Marek [ sob srp 20, 2011 1:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika voodoo motion track

S voodoo trackerem ti neporadím, protože jsem s nim nikdy nic pořádně nedělal (podle mě není moc dobrej). Ale rozhodně bych ti doporučil zkusit Tomato branch - schopnej camera tracker integrovanej přímo do blenderu. Stáhnout si to můžeš zde:
http://www.graphicall.org/271
Jsou tam i odkazy na nějaké tutoriály.
Třeba to s nim natrackuješ snáz.

Marek

Autor:  L@gger [ sob srp 20, 2011 3:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika voodoo motion track

Diky. Uz mi to zopar ludi hovorilo len som cital, ze to este neni dobre prepracovane na 3d. Ale ako vidim uz to je asi na dost vysokej urovni a s voodoo sa asi moc nepohnem.

Autor:  L@gger [ sob srp 20, 2011 4:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika voodoo motion track

Inak teraz to skusam a zacina sa mi to strasne pacit:) Hlavne trackovanie trackera je super lebo zistil som ze asi bolo moc malo svetla a snimky boli deformovane

Autor:  L@gger [ úte srp 23, 2011 12:21 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Problematika voodoo motion track

Naozaj je vynikajuci len mi robi problemy (predpokladam, ze to robilo problemy aj voodoo), ze v mojej scene sa sustredujem na zem a potom zdvihnem kameru (zem zmizne) prejde cez scenu objekt a otocim sa na zem. Uspesne som natrakoval zem. Aj na zaciatku a na konci videa sa mi to podarilo tracknut spravne pouzitim identickych bodov, ale v strede videa pridavam a odoberam trackeri a trackujem na rozne vzdialene predmety. Dochadza potom ku kmitaniu sceny a chybovost mi pise 0.6. Nemate prosim nejaky typ ako to zvladnut?

Podla mojej teorie pri prilis vzdialenych predmetoch perspektiva zanika a vplyv malych nedokonalosti v trackovani robi vaznejsie nedostatky. Len potom neviem ako to video dokoncim.

Este ma zaujima ako sa da v tom builde otvorit konzola blenderu?

Dakujem

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/