blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Blender zarovnavanie objektov http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=8327 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | radovan [ čtv zář 01, 2011 7:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Blender zarovnavanie objektov |
Caute, chcem sa spytat ci neexistuje daky clanok alebo tutorial ako zarovnavat objekty a pracovat s nimi presne, neviem ako to povedat, proste robim dom napriklad, a potrebujem presne zarovnavat objekty, napriklad http://linux.kopca-soft.com/files/radovan/dom.png , a tam je podlaha, tu by som chcel v strede tej travy a aby bolo to bol stvorec, a tam vedla je stena ako textura tej travy a oblohy, to zase chcem aby bolo rovno na px presne polozene na tej trave a aby to aj s jedneho aj druheho boku sedelo s travou, proste sa chcem naucit robit veci presne a zaroven rychlo :) |
Autor: | bRezak [ čtv zář 01, 2011 10:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
nejdriv umisti 3d kurzor do stredu dolni plochy podlahy vyberem 4 dolnich rohovych vertexu a stiskem shift+s -> cursor to selected prepni se do object mode a v object tools panelu (N) stiskni origin -> origin to 3d cursor umisti 3d kurzor do stredu horni plochy travy, vyber podlahu a pomoci shift+s -> selected to 3d cursor (v object mode) se podlaha umisti presne na travu obdobne zarovnas i tu zadni stenu |
Autor: | vklidu [ pát zář 02, 2011 9:19 am ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov | ||
nebo v 3D okne stiskni Space (mezernik), dej hledat "Align Tool", po potvrzeni nabidky se ti nastroj na zarovnani objevi po leve strane dole v Object Tools ("T").
|
Autor: | radovan [ pát zář 02, 2011 10:06 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
Prepacte, ale nechapem celkom ani jednemu s navodom, v tom prvom nechapem tejto vete "nejdriv umisti 3d kurzor do stredu dolni plochy podlahy vyberem 4 dolnich rohovych vertexu a stiskem shift+s ->" nechapem preco dolnej plochy podlahy, to mam akoze zdvihnut ten objekt a spod neho to oznacit, a tiez neviem co to je vyber 4 dolnych rohovych vertexov. A v tom druhom neviem ci to nadvazuje nejak na ten prvy prispevok, alebo sa v tom robia tie veci uplne inac. Sorry ale ja som zviknuty robit vsetko krivo :D , alebo sa s tim piplat dve hodiny cez objekt properties, tak sa chcem uz konecne to naucit poriadne. |
Autor: | bRezak [ pát zář 02, 2011 12:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
nazorna ukazka, jak sem to myslel http://www.youtube.com/watch?v=KeYJb6hjkqU vklidu ti popisoval jiny postup (btw dik vklidu, ten nastroj jsem neznal :) ), ktery bys uz ted mohl taky chapat: pivoty/originy vybranych objektu se (s puvodnim nastavenim) zarovnaji po zvolenych osach k pivotu aktivniho=naposledy vybraneho objektu |
Autor: | vklidu [ pát zář 02, 2011 1:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
Align Tool - je nastroj kterym muzes zarovnat vsechny oznacene objekty v osach XYZ blizsi info si snad uz najdes sam Pokud chces k sobe sesazovat objekty plochama jak ukazuje bRezak, tak to bych radeji pouzil SnapTool (magnet dole v liste 3D okna). Ten sice nepritahuje objekty, ale muzes si objekty nejprve oznacit, spojit do jednoho objektu (Ctrl+J) a v edit mode si je popritahovat (plochou, hranou nebo vrcholem). Dodatecne zase pres "P" (treba Separate by Loose Parts) zase rozdelit na jednotlive objekty. Viz video http://blender.howto.cz/blender-links/SnapTool.mov Zalezi hodne co vse s tim potrebujes, protoze ten proces kurzor / origin "je teda makacka" . . . |
Autor: | radovan [ pát zář 02, 2011 3:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
jaj no , to sa v edit mode robi, uz chapem, idem sa s tym vyhrat a poskusat tie navody, dakujem za odpovede, idem si stavat sidlisko , tak sa mi hodi vediet taketo veci |
Autor: | vklidu [ pát zář 02, 2011 3:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
Pokud potrebujes zarovnavat plochy tak i ten AlingTool ti staci . . . http://blender.howto.cz/blender-links/AlignTool.mov |
Autor: | radovan [ pát zář 02, 2011 7:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
No to je parada, idem skusat dake jednoduche experimenty, len ma este zaujima ako spravil tam na konci ze tu plochu tak otocil a vlastne bola kolma na podlahu, a este ako zvacsovat objekty zo zachovanim pomeru stran ,dakujem za odpovede |
Autor: | vklidu [ pát zář 02, 2011 11:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
:] hm, tak to bude chtit asi pohledat nejake zaklady . . . jinak na tvoji otazku . . . R,Z,90 |
Autor: | radovan [ sob zář 03, 2011 9:04 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
ja mam doma knizku blender , velmi dobru doteraz sa mi podla nej dobre ucilo, ale je to robene pre verziu do 2.5 , takze 2.5 ma nejake veci inak, ale je tam aj dost veci podobnych, ale hlavne je ze ma to bavi :) |
Autor: | radovan [ sob zář 03, 2011 7:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender zarovnavanie objektov |
ok pokrocil som a naucil som sa zarovavanie, robenie v edit mode, praca s objektami, UV a textury , obrazok http://linux.kopca-soft.com/files/radovan/dom-final.png |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |