Právě je stř lis 27, 2024 3:10 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: CurveDeform
PříspěvekNapsal: pát led 04, 2013 10:58 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ahoj.

Mam asi docela zaciatocnicky bug ale neviem si s nim rady. Ak necham objekt deformovat pomocou krivky, robi mi to nejake zmatky. Krivka ma tri body. Prve dve horne (prve dve obrazky) funguju OK. Ale ak zacnem hybat s tym poslednym dole, tak sa mi cely objekt nejak vyosuje od krivky (obrazok 3). Neviete kde robim chybu?

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 4:00 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Tak co, nikto nic? Alebo to sme na tomto fore uz len zopar ludi? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 5:54 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
zkoušel jsem to samé a funguje mi to ok. jedna z věcí, co může dělat problém je, když nemáš oba objekty na stejném místě. Zkus oba objekty označit v object modu a pomocí Alt+G vynulovat transformaci...
pokud to nepomůže, pošli blend...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 10:37 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ok,skusim. Díky.
R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2013 11:36 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
No nefunguje to. Alebo niekde robim chybu. Pridam Krivku, na tom istom mieste pridam CUBE (s kurzorom som nehybal). Zatial je vsetko OK. Lenze mne nestaci zakladna krivka s dvoma bodami. Takze ju zacnem extrudovat na zlozitejsiu a tu uz sa zacne objekt spravat blbo...

Subor:
http://www.uschovna.cz/zasilka/L966B3HGTWMMR4HG-VLA

Nechapem... :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2013 1:35 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ak vytvorim zlozitu krivku predtym, nez podla nej dam deformovat objekt tak to funguje na celej jej dlzke ok. Ma to vsak svoje "ale". Nesmie sa hybat z jej prvym a poslednym bodom, inak objekt zase ulietava. Ale aj tak to nechapem. Predsa potrebujem vidiet ako deformujem objekt a podla toho ladit krivku. Nemozem najprv upravit definitivne krivku ak nevidim co to robi s objektom...

Tak co, poradi niekto?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2013 3:35 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
tak to byl docela tvrdej oříšek :)
chyba je v tom, je jsi použil tu rodičovskou vazbu. ta v tom dělá hroznej bordel, i když nevim přesně proč. zruš tu vazbu (Alt+P) a místo ní přiřaď tomu hranolu Constraint Copy location a zadej tam tu křivku. pak už ti to bude fungovat. jenom ještě musíš v editmodu posunout ten hranol tak, aby byl ve směru +X od svýho originu. nebo místo toho změň tu hodnotu u curveDeform na -X...

ještě jedna poznámka:
správně bys měl použít constraint copy transforms, ale jelikož jsi zvětšoval ty objekty v object modu, tak ti to tam udělá další bordel. Ideální by bylo apllikovat transforms a pak použít tu constraint copy tranforms...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: čtv led 10, 2013 3:43 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Diky. Skusim. Jses machr. :)

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: pát led 11, 2013 1:45 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Tak zacal som to robit podla tvojho postupu a hadaj co? Teraz to funguje aj bez copy constraint location....
Nechapem a obavam sa, ze to snad ani uz chapat nechcem. Nevyspitatelny blender... Vysvetlujem si to tym, ze som pouzil to Ctrl+A apply scale...
Inak neviem. Kazdopadne ak teraz zmenim v objekt mode velkost tak sa nic nemeni, proste to funguje....

neviem..

Urcite s tym budem zas bojovat za par mesiacov... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: pát led 11, 2013 3:26 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
no ono to může fungovat bez tý constraint, ale pak nesmíš v object modu pohnout tou křivkou. ta constraint tam je právě proto, abys mohl v klidu hejbat (případně i otáčet, zvětšovat) tu křivku v object modu a pořád ti to fungovalo....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: pát led 11, 2013 4:05 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ja som s nou hybal. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CurveDeform
PříspěvekNapsal: sob led 12, 2013 12:27 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
já to myslel tak, že když pohneš pouze tou křivkou a ne tim objektem (v object modu). Zkrátka ten objekt musí mít stejnou pozici (rotaci, scale) jako ta křivka, jinak to nefunguje správně. a to docílíš tou constraint. jsem si myslel, že právě proto jsi tam použil tu parent vazbu...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz