blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Skript pro kopírování do array
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=7&t=168
Stránka 11

Autor:  Ragnos [ stř srp 11, 2004 2:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Skript pro kopírování do array

Díky Equizovi(začal tento skript) jsem měl možnost v práci pokračovat a doplnit nějaké nové fce(většinu) pro skript Array kopírování známe z mnoha programů.

K běhu skriptu je potřeba označit mesh objekt, který hodláte duplikovat.

Zatím jsou k dispozici tyto funkce
-nastavení rozměru pole(x,y,z)
-kopírování o určitý offset(x,y,z)
-změna velikosti duplikátů (x,y,z)
-změna rotace duplikátů (x,y,z)
-míra náhody pro offset,změny velikosti a rotaci (x,y,z) (min a max zadávaných hodnot)

Teďka pracuji na GUI pro skript. Kdyby měl někdo nápady na vylepšení tak napište. Zatím je to ranně rozdělaná plně funkční verze.

Přílohy:
mojearray.zip [1.01 KiB]
136 krát

Autor:  Ragnos [ čtv srp 12, 2004 2:50 am ]
Předmět příspěvku: 

GUI je hotovo. :D

Popis funkcí(hodlám to sepsat do zdrojáku nebo do texťáku)

Funkce Make Array- vytvoří pole objektů
parametry
Array size:
Copies X: počet prvků v poli v ose X
Copies Y: počet prvků v poli v ose Y
Copies Z: počet prvků v poli v ose Z
Offset:
X:,Y:,Z: hodnota offsetu mezi duplikáty, tzn. vzdálenost mezi nimi
Size:
X:,Y:,Z: velikost duplikátů v jednotkách
př. jednotek 1=100% 0.5=50% 2.0=200%
Rot:
X:,Y:,Z: rotace duplikátů v úhlech

Randomize
Rand.Offset-Slouží k nastavení míry náhody pro posun objektů(offset)
Rand. Rot:Slouží k nastavení míry náhody pro duplikátory v rozmezí od úhlu MinX:,MinY:,MinZ: po úhel MaxX:,MaxY:,MaxZ:.
Rand. Size:Slouží k nastavení míry náhody pro velikost v jednotkách
od MinX:,MinY:,MinZ: po MaxX:,MaxY:,MaxZ:.


Funkce Circle- vytvoří pole ve tvaru kružnice, popřípadě letokruhů

Parametry
Copies X: pro počet duplikátů, které budou tvořit kruh(počet článků kruhu)
Copies Y: počet kruhů
Offset X:poloměr prvního kruhu()
Offset Y:vzdálenost dalších "letokruhů"
SizeX: a SizeY: pro doladění tvaru kruhu, možnost utvořit elipsu.

Co hodlám ještě dodělat
-doladit Tooltips
-doladit funkci Circle,teď je sice funkční, ale zatím na jím vytvořené objekty nelze použít random rotaci, scale a offset.
-dodělat možnost lockování velikosti. Tzn. že bude např. pro všechny změny velikostí v osách X,Y,Z použita jedna náhodná hodnota. Takže budou objekty náhodně měněny ve všech osách stejně, kvůli zachování proporcí. Doteď se všechny 3 osy mění nezávisle(proporce nemusí zůstat stejné).
-dodělat ještě nějaké fce. pro různé druhy polí[/b]

Přílohy:
Poznámka: Tady je zdroják
GuiArray.zip [2.52 KiB]
263 krát

Autor:  Ragnos [ čtv srp 12, 2004 2:55 am ]
Předmět příspěvku: 

Nějaké ukázky

Přílohy:
Poznámka: Můj úplně první pokus se skriptem pomocí Make Array. Nastaven offset, počet kopíí a mírná náhodná rotace kolem os X a Y.
panacci.png
panacci.png [ 69.2 KiB | Zobrazeno 2153 krát ]

Autor:  AD [ čtv srp 12, 2004 3:27 am ]
Předmět příspěvku: 

móóóóc pěkně to funguje :D .... to se musí vužít :banana:

Autor:  iIN [ čtv srp 12, 2004 3:40 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak som si to vyskúšal :) Pôvodne som chcel basu piva ale tam by som si nemohol dobre rotáciu vyskúšať.. Tak som chcel záhradku s "trávou", ale to by zase niekto mohol zmazať :) Tak len také lednoduché rastlinky:

Obrázek

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/