blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
desetinne cisla http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=7&t=93 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Equiz [ pát črc 23, 2004 2:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | desetinne cisla |
mam problem s pocitanim s desetinnych cisel ukazka skriptu: pomers=float(20/100) print pomers v konzole to vypise 0.0 a melo by to vypsat 0.2 |
Autor: | Ash [ pát črc 23, 2004 2:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Equiz, 20 a 100 sú čísla s pevnou desatinnou čiarkou. 20.0 a 100.0 sú čísla s pohyblivou desatinnou čiarkou (teda bodkou). 20/100 = 0 20.0/100.0 = 0.2 Tvoja konverzia nefunguje, pretože podiel celých čísel je 0 a až ten konvertuješ na float. Požadovaný výsledok dostaneš z výrazu float(20)/float(100). Technicky stačí iba jedno číslo konvertovať na float, to druhé sa prispôsobí. |
Autor: | Ragnos [ pát črc 23, 2004 2:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: desetinne cisla |
Equiz píše: mam problem s pocitanim s desetinnych cisel
ukazka skriptu: pomers=float(20/100) print pomers v konzole to vypise 0.0 a melo by to vypsat 0.2 Odpověď je jednoduchá. Když např. vložíš do proměnné a=6 b=4 a dáš print a/b, vypíše ti to 1 ale když zadáš a=6.0 b=4.0 a dáš print a/b, vypíše ti to 1.5 Však jsem ti říkal aby jsi si prostudoval ten tutorial obsažený v Pythonu, tuším že hnedka v druhé kapitole o tom máš zmíňku Ash:Byl jsi rychlejší |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |