blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

desetinne cisla
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=7&t=93
Stránka 11

Autor:  Equiz [ pát črc 23, 2004 2:13 pm ]
Předmět příspěvku:  desetinne cisla

mam problem s pocitanim s desetinnych cisel

ukazka skriptu:
pomers=float(20/100)
print pomers

v konzole to vypise 0.0
a melo by to vypsat 0.2

Autor:  Ash [ pát črc 23, 2004 2:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Equiz,

20 a 100 sú čísla s pevnou desatinnou čiarkou. 20.0 a 100.0 sú čísla s pohyblivou desatinnou čiarkou (teda bodkou).

20/100 = 0
20.0/100.0 = 0.2

Tvoja konverzia nefunguje, pretože podiel celých čísel je 0 a až ten konvertuješ na float. Požadovaný výsledok dostaneš z výrazu float(20)/float(100). Technicky stačí iba jedno číslo konvertovať na float, to druhé sa prispôsobí.

Autor:  Ragnos [ pát črc 23, 2004 2:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: desetinne cisla

Equiz píše:
mam problem s pocitanim s desetinnych cisel

ukazka skriptu:
pomers=float(20/100)
print pomers

v konzole to vypise 0.0
a melo by to vypsat 0.2


Odpověď je jednoduchá. Když např. vložíš do proměnné

a=6
b=4

a dáš print a/b, vypíše ti to 1

ale když zadáš
a=6.0
b=4.0

a dáš print a/b, vypíše ti to 1.5

Však jsem ti říkal aby jsi si prostudoval ten tutorial obsažený v Pythonu, tuším že hnedka v druhé kapitole o tom máš zmíňku :D


Ash:Byl jsi rychlejší

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/