Právě je sob lis 23, 2024 11:53 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak na TAHOVOU STRATEGII
PříspěvekNapsal: pon dub 30, 2007 10:55 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Potřebuji hned několik rad.
Rad bych se pustil do 3D Vesmirne strategie.

1: Chtěl bych aby skript vzal ze scény objekt (včetne textury) a nakopíroval ho na dané souřadnice. A to ztoho důvodu aby to fungovalo jako staveni jednotek.

2: Aby po spuÅ¡těni byl vidět kurzor a mohl jsem jim vybrat objekty (jednotky) zadat souřadnice (klepnutím na jinou jednotku nebo místo)

3: Pak bych potřeboval vědět jak přinutit objekt k pohybu 3d jestli to musí obstarat skript nebo zda si poradí engine.

Přiklad mam bod A(loď) B(planeta) chci A do B lodě je schopna letět jen 4 pozice
A
X = -2,5
Y = -2,5
Z = -2,5
B
X =2,5
Y =2,5
Z =2,5

Phytagorova věta a projistotu hned dvakrát.
5*5=25
5*5=25
50 odmocnina = 7,07

7,07*7,07 = 50
5*5 = 25
75 odmocnina = 8,66 (no mám vzdálenost délku A od B)

A ted se vratim
Ted uhel prvního trojúhelníku sinus alfa 5/8,66=0,577
Alfa = 35,26 stupňů
Místo přepony 8,66 dosadím 4 ty o které se max mohu posunout
Dostaneme tak vzorec 4*0,577 = 2,3094
Z = 2,3094 – 2,5 = -0.1906
Mam polohu Z= -0.1906
Zbyle úhly jsou 45 a mají tudíž XY jsou tedy = Z

Souřadnice poté co A se pohne o 4 jsou směrem k B
X = -0.1906
Y = -0.1906
Z = -0.1906

No otázka je zda by to neÅ¡lo nějak snaze blender nebo python by mohly udělat vlastní výpočet.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2007 10:24 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
:shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2007 11:26 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 30, 2005 11:03 pm
Příspěvky: 432
Bydliště: Brno-venkov
A proč to dělat souřadnicema? proč ne něják jednodužším způsobem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2007 1:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Ano a jak jinak bych řeÅ¡il v prostoru posun o vzdálenost. Toť otázka.
Nevíte o nějaké stránce příkladu Phyton skriptu v blenderu kde začít.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2007 2:35 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Doufám ze to nebude milikillerovi a Johnymu vadit ;)
Testovano ve 2.43
Mno a python stranek moc neni (primo na blender python) nejlepsi jsou miliho stranky http://www.milikiller.ic.cz


Přílohy:
vlasni posun kub.rar [451.97 KiB]
129 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2007 7:59 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 30, 2005 11:03 pm
Příspěvky: 432
Bydliště: Brno-venkov
Ano Jan má pravdu tohle mě totiž nenapadlo, zapoměl jsem na třetí rozměr to co jsem vytvořil já funguje jen pro dva rozměry.
Zkusím teoreticky řeÅ¡ení.
Vytvoří se lítající kamera prostě něco jak jsem sem dal, ale bude mít nulovou hmotnost na kameře bude ray sensor kterej bude sloužit jako ukazatel takže když ukážeÅ¡ na cizí lod poÅ¡le to zprávu jiné lodi a ta už pomocí track to a pod.. na ni zautočí.
Takhle by se řeÅ¡il utok na cíl.
ale co když tam nebude cíl ale chceÅ¡ jen někam doletět?
ray by v tomhle případě nebyl moc platnej protože se nemá o co zastavit, ale Å¡lo by že by se dala vzdálenost před kamerou tam by se umístil imaginární objekt a raketka by tudíš letěla tam kam klikneÅ¡ do prostoru.

Neber to vážně je to jen rychlej nápad :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2007 8:25 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
ano
klik>add objekt>trackto to by slo ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2007 6:20 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
1. Ziaden problem. Actuator > edit object> add object.
2. Trochu skriptu to spravi, Johny uz daco nacrtol.
3. Pohyb zvlada engin.

Ides v BGE robit 1. krat?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: dik
PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2007 8:20 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Díky za příspěvky hlavně za ten blend sice chápu asi tak 5 procent z toho. Ale funkce neviditelných plane objektu jako senzoru pro pohyb je proste super. Zkusím se v tom poÅ¡ťourat kamarád mi snad konečně vrátí knihu o Phytonu tak snad něco splodím.
Jo něco game blenderu je tady
http://www.blender.org/development/rele ... 5-physics/
Nefunguje to sice vÅ¡echno některé hry padají ale vypadá to lákavě.
:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 03, 2007 6:36 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Mno jo no, je zaoptreby 2.25...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz