Právě je ned pro 01, 2024 5:56 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: kolmý pohled na plochu
PříspěvekNapsal: úte srp 21, 2007 5:57 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 08, 2007 1:06 am
Příspěvky: 20
Bydliště: Morava
Nevíte, jak v Blenderu dosáhnu svislého kolmého pohledu na některou z ploch objektu, když není rovnoběžná se souřadnicovými osami?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 21, 2007 6:01 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
skus vlozit kameru kolmo na plochu a potom editovat z pohladu tej kamery


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 21, 2007 7:18 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Dalo by se to přes Constraints...

Pokud máš objekt,s nějakou rotací,označ si objekt a potom kameru a z menu Object v záhlaví 3D View vyber Constraints->Add Constraints->Copy Rotation a nebo rychlejc Ctrl+Alt+C->Add Constraints->Copy Rotation...

Kamera pak získá stejnou rotaci jako objekt a stačí už pak jen kameru zarovnat ručně s objektem,respetive si vycentrovat objekt v pohledu z kamery posouváním kamery...

Pokud budeš kameru potom nějak přesouvat,nezapomeň si Constraint opět smazat,protože je kamera s objektem propojená,podobně jako při užití Tracku nebo Parentů...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 21, 2007 10:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
No on to nechtel na objekt ale na face :D.
Napada me akorat slozite reseni... :(.
1. Zkopirovat dvakrat cely obekt
2. odmazat vsechny face krome te jedne u jednoho obektu
3. druhy obekt vyextrudovat podle normal, pak zase odmazat vsechny face krome te jedne
4. pouzit centre new na zarovnani pivotu a pak pouzit constraints :D

...rikal sem ze je to slozite, ale nic jineho me nenapada :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 22, 2007 10:21 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
Oznacis face v edit modu
Shift+v > top
Ctrl+Alt+0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 22, 2007 3:39 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 08, 2007 1:06 am
Příspěvky: 20
Bydliště: Morava
Dík za všechny rady.
postolka píše:
Oznacis face v edit modu
Shift+v > top
Ctrl+Alt+0

Tohle bude ono :D.
Něco podobného jako "Shift+v" > top způsobí i "*".
Oba způsoby mě vždycky hodí do kolmého pohledu na face. Ten pohled je ale často dost podivně zrotovaný. Jistě, upravím ho pomocí kamery, ale stejně... nevíte čím to je?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 22, 2007 8:25 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Aha...tak to jsem to blbě přečetl...

V tom případě bych použil to od postolky - čili označit objekt->edit mod->edit face->označit požadovanej face...potom Shift+V nebo *,pak Ctrl+Alt+0 k objektu bych si ještě označil kameru a dal Ctrl+Alt+C->Copy Rotation a objekt (face objektu) se vycentruje s kamerou...popř. je nutné vlést do Object button (F7) a tam v paletce Constraints si pohrát s osama X,Y,Z...většinou stačí jednu z os odznačit...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz