Právě je ned pro 01, 2024 5:40 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Edge + Z-transp
PříspěvekNapsal: sob zář 08, 2007 4:03 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
Ahoj,
už několikrát jsem na tenhle problém narazil - jedná se o chování volby edge v render buttons. Potřeboval bych, aby některé objekty prostě ignorovala a neobtahovala. Zjistil jsem, že toho lze dosáhnout použitím z-transp, problém je ale v tom, že ve chvíli, kdy z-transp zapnu, přestanou se sice vykreslovat obrysy daného objektu, ale taky se začnou vykreslovat obrysy objektu za nim, coz nechci.. neznate nekdo reseni (pokud mozno bez pouziti vrstev a kompozitoru)? diky, SL


Přílohy:
Poznámka: pro ilustraci
test_edge.jpg
test_edge.jpg [ 9.98 KiB | Zobrazeno 635 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2007 7:51 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Prečo bez vrstiev a kompozitoru?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2007 7:35 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
Mno, hlavně proto, že kompozitor je pro mě trochu cerna skrinka a taky aby mi to nekomplikovalo pripadnou animaci..
kazdopadne vzhledem k tomu, ze jsem doted na reseni neprisel, budu rad i za reseni pomoci komp./vrstev, jenom jde o to, aby se to pak taky korektne vykreslovalo co se tyce prekryti predmetu..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2007 7:03 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Priznám sa, že aj ja som s nodmi príliš nepotreboval robiť;. Hlavne nie s vrstvami pri nich :-). Ale nejaký základ je tu. Možno to niekto vylepší.
Myslím, že animáciu by to nemalo skomplikovať;.

LAmpy som dal do oboch layerov. Vytvoril som 2 render layers. V druhom som vypol EDGE. Inak snáď všetko vidieť; zreteľne.


Přílohy:
nodes.zip [57.24 KiB]
27 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2007 3:36 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
Díky pedu, myslím, že to je ideální řešení, aspoň takhle jsem si to přesně představoval.. node editor je fakt univerzální nástroj, asi se o něj začnu zajímat trochu víc.. :wink:

edit::
teď když jsem se pokusil použít tohle nastavení ve svém projektu, tak jsem si všiml chyb v antiaaliasingu, tak nevím, jestli jsem někde na něco zapomněl nebo s tím při téhle metodě nic neudělám?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 12, 2007 7:10 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Hm, ak su tam chyby v AA, najlepsie bude skusit nainstalovat najnovsi build 2.45 RC2 a ak to nepojde, napisat na bug tracker, nech to opravia - 2.45 je uz pred dverami.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 12, 2007 8:53 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
No, přiznám se, že jsem to zkoušel a AA mi fungoval. Jen ho měl Pedu vypnutý. :wink:
Proto mě napadá, zda ho máš také vypnutý nebo ne. 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 13, 2007 8:11 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
taby píše:
No, přiznám se, že jsem to zkoušel a AA mi fungoval. Jen ho měl Pedu vypnutý. Wink
Proto mě napadá, zda ho máš také vypnutý nebo ne. Cool

^^ jj, AA mam zapnuty, pri renderingu jednotlivych vrstev se vsechno vykresli vporadku, mam pocit, ze problem nastane az pri slucovani v nodech. pockam na finalni release 2.45 a pokud problem pretrva, tak jak radil pedu napisu do bug trackeru..

kazdopadne diky moc za odpovedi, vpodstate az na tuhle drobnost s AA jsem problem vyresil.. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 13, 2007 9:04 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
No, teď moc nerozumím, protože i po sloučení v nodech je to v poho. :?: :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 15, 2007 5:28 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
v mým případě to v pohodě tak úplně není, jak je vidět na přiloženým obrázku - především na vousech je to zřetelné, ale AA chybí na všech objektech v druhé vrstvě bez edges i když v průběhu renderingu vidím, že jsou vykresleny správně s AA.. mám pocit, že jde opravdu o "chybu" -možná lepší nenazývat to chybou, protože to je celkem pochopitelná vlastnost- node editoru, který nedokáže pracovat s Z-hodnotou antialiasovaných pixelů.. každopádně to nic nemění na tom, že bych rád měl AA na celém modelu včetně objektů bez edges..
jediný co mě zatím napadá je udělat render vetší bez AA a pak ho v editoru zmenšit, což by mohlo částečně AA suplovat, ale je to zbytečně náročný na výpočet, zvlášť pokud by se jednalo o animaci..
je docela možný, že jsem jenom něco zapomněl nastavit, ale procházel jsem všechny volby a zdají se mi shodné s blendem, který posílal pedu, tak nevím. :?


Přílohy:
AA.png
AA.png [ 9.8 KiB | Zobrazeno 416 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 15, 2007 6:20 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
tak mu posli ty svuj .blend at zjistime jestli neni chyba v meshi


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz