Právě je sob lis 23, 2024 10:07 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon črc 14, 2008 12:52 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Tak tohle jsem vyplodil asi po měsíci seznamování s Blenderem.
Už dělám taky něco svého, ale tohle je ještě podle tutoriálu a pár rad tady na fóru :-) . Chtěl jsem tam dát taky nějakou scénu, ale ještě moc neumím s texturama a se světlama, takže myslím, že bych to něčím dalším jenom zhoršil, takže jenom holý model...

Tak tady to je:


Přílohy:
mech-paze.jpg
mech-paze.jpg [ 42.33 KiB | Zobrazeno 3123 krát ]


Naposledy upravil Earthworm dne pát čer 19, 2009 5:28 pm, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 19, 2008 11:14 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
musim priznat, ze mi az tak nedochazi, co ze to vlastne ma byt.. ono ja sem taky docela anti-technik.. vypada to jako nejakej hydraulicky pohanenej tlumic/zvedak.. nebo nejaka soucast robota.. vazne nemam tuchy..
ale kdyz uz chces sprdnout jen model, tak sem hod radsi wire a textury


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 19, 2008 12:35 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Vola sa to "mechanicka paze" (po SK - mechanicka ruka), je to zrejme na zdvihanie veci...na 3d scene je tutorial (pokracovanie), robil som podla neho tu vec, ale vobec som nepochopil animacie, ako to funguje, neviem ako spravili veci ako tuto, proste som to vobec nepochopil, mne to tam skackalo, tie kosti sa k tomu dali ako prislo a cele sa to pokrutilo az som ich nevymazal... :cry: :cry: :cry: jo a sorry ze ti to tu rozmazavam :wink: :x


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2008 12:48 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Jj, je to takový jakoby robot, ta horní část je na kloubu a může se celá otáčet, na část s pístem přijdeš sám :wink: a ty úchyty úplně nahoře můžou jezdit od sebe a k sobě. No abych pravdu řekl, taky jsem ty animace úplně nepochopil, takže z toho asi žádná nebude :) .

No hodil bych sem wire, ale nevím, jak to udělat, aby se to tak zobrazilo, jak třeba tady:

http://genom.blender3d.cz/AR86-wire.jpg

(to je obrázek ze sekce WIP audi R8 )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2008 3:22 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
mno model podle tutorialu se hodnotí vždycky těžko:) rozhodně nevypadá špatně, ale nejpřínosnější jsou ty vlastní :wink:

OT: autora by moc nepotěšilo, že to někomu dělalo problém...kdyžtaq, kdybyste to chtěli porovnat, tak už je na netu original verze http://www.jankosh.com/tmp/anim.rar (jsou tam jak armatury, tak textury)

jinak ten wire bude možná problém...vzhledem k tomu, že to není jedinej objekt (teda aspoň to tak vypadá)...wire jde vidět v editmódu nebo když přepneš klávesou Z na Wireframe mód vykreslování jestli si teda v nějakým jiným (ale to je zas trochu nepřehledný, teda pokud bys to chtěl dávat sem...) - což z tvojí otázky - jak udělat wireframe - možná udělalo ošemetnou záležitost :!:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte črc 22, 2008 9:50 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Nj, to je jasné, že bez tutoriálu je to 1000x prospěšnější, ale zatím nic takového nemám :) Ale už na něčem svém pracuju (taky to na té topologii půjde poznat :D )

No taky mě napadlo v edit módu, ale přesně, je to víc objektů a to wireframe není tak úplně ono:

Solid - Edit mode:
http://share.centrax.cz/img/screen%20wire%20edit%20mode.jpg
Wireframe:
http://share.centrax.cz/img/screen%20wireframe.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2008 11:18 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
takže ;) malý návod, jak posílat wireframy ;)

Obrázek

1. Edit mode(to je doufám jasný ;) )

2. nejlepší je to v edge mode (jsou vyznačeny úsečky, žádný verticly, nebo facy označený uprostřed ;) )

3. tahleta krychle zapne mod, ve kterém nejsou vidět úsečky, jako to je na tom obrázku. v solid modu, pokud to neni zapnutý, tak je jakoby objekt průhledný a úsečky za tou stěnou, která je nejblíž zvolenému pohledu, jsou vidět)

4. udělá Snapshot pracovní plochy ve velikosti 800x600px

jinak jestli máš víc objektů, tak je všechny vyber a sluč do jednoho CTRL+J (ale samozdřejmě jen pro wire :) potom na úpravu by to ylo hodně složitý, tak to pak neukládej :)

doufám, že to je všechno :lol:

a tady ještě, jak to vypadá z toho snapshotu

Obrázek

samozdřejmě můžeš zapnout perspektivu na num. klávwesnici číslem 5 a pak to bude ze snapshotu vypadat takhle:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2008 11:51 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Tak jo, ale nevím, jestli je na tom něco pořádně vidět... :wink:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2008 3:10 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
je na tom videt leccos, kdyby to nebylo highpoly tak te sprdnu za nesmyslne pouzivani facu navic :) ktere tam vubec nemusi byt
btw: snaz se, aby cim komplikovanejsi model mas, tim vetsi byl snapshot.. vacikova kostka je oproti tvemu snapshotu mnohem vetsi :)
nebo slozite casti, ktere nejsou z hlavniho pohledu videt vem jeste jednou zblizka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 12:36 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Nj, ale když já větší obrazovku nemám :(
Jedu na notebooku 15,4 :)

Ale přece nějaký ten detail, na který nejsem vůbec pyšný :)

Obrázek

Taky to trochu rozhazuje mesh.
Obrázek

Ale z té dálky to naštěstí nejde vidět. A samozřejmě taková ta hranatá potvora je původně 6-ti úhelníkový šroub, ale jak jsem spojil ty objekty, tak si to hodilo subsurf, jako všecko...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 1:02 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Earthworm píše:
A samozřejmě taková ta hranatá potvora je původně 6-ti úhelníkový šroub, ale jak jsem spojil ty objekty, tak si to hodilo subsurf, jako všecko...

musis hodit na hrany vic loopu z vertexu.. pak to sice bude subsufovat, ale mnohem, mnohem min..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 1:21 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
No jasně, ale on je normálně samostatný objekt, takže v poho, to jsem spojil jenom na ukázku toho wire..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 6:38 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Je škoda to nechat takto holé bez textur, světel a v důsledku i jednoduché scény. Právě to pak je projekt dotažený do konce. Vezmi to jako výzvu se učit se světly a texturami.
Myslím si, že zde najdeš případně i pomoc. 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 11:54 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Alfisko píše:
Earthworm píše:
A samozřejmě taková ta hranatá potvora je původně 6-ti úhelníkový šroub, ale jak jsem spojil ty objekty, tak si to hodilo subsurf, jako všecko...

musis hodit na hrany vic loopu z vertexu.. pak to sice bude subsufovat, ale mnohem, mnohem min..


Alebo nastavit Crease + nieco pod 1 (lebo ked bude jedna, bude to nevelmi pekne), ale mozes dat crease +1, potom to bude akoby uplne bez subsurfu, len musis si davat fakt pozor, kam ten crease davas, tam kam by si pripadne pridaval loopy na tie skrutky, na tych hranach musis dat crease +1, alebo nieco menej ako 1...ked chces crease zrusit, tak predpokladam, ze si nikde crease nemal, tak mozes vyselektovat vsetko, a dat crease (shift + E) a normalne napisat jak ked hybes objektom, rotujes, atd ze -1...to mu bude stacit a zase bude vsetko jak predtym...ak nechces zbytocne pridavat loopy, ja by som pouzil crease...ale nechcem sa tymto s nikym hadat, proste to tak pouzivam...

P.S.: Screen:

Obrázek

/*V screene*/: subsurf, crease na tychto edgoch:

Obrázek

inde crease -1...zvyraznili a vystupili tym tie hranky, ale zaroven to neni uplne solid...take realistickejsie, nieco medzi tym...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz