nejvhodnější program je ten, se kterým umíš a podporuje formát, který používá engine, na kterém to poběží. I export stačí. Nicméně pravidla určuje kdo platí
Takže pro hry je to hlavně 3DS MAX a Zbrush na modelování, photoshop pro přípravu textur atd. a u jiné firmy to může být malinko jinak, většinou se ještě přidávají další 3D softy, protože každý ma nějakou silnou stránku a žádný neumí všechno skvěle.
Komerční projekty se tu už několikrát řešily a samozřejmě existují. Problém je v tom, že pokud se o tom nezmíní samotný autor, tak se většinou nikdo nedozví, že to vznikalo na frewaru a třebas reklamky nemají zájem inzerovat, že použili program který je zadarmo, protože zákazníci automaticky začnou brblat, že v tom případě se jim cena za reklamu zdá vysoká a často prý mají pocit, že ta reklamka není dost seriózní. Ve filmovém průmyslu byl použitý při přípravě Spidermana. Blender používali na pre-vizualizace a storybordy a ten tým to asi nedělal jen u tohoto filmu.
Samotný BGE není na herní projekty zralý. Stál drobet stranou, a teprve se začíná znovu oživovat a projekt Apricot určitě nastartuje jeho růst. O přípravě modelů pro enginy se tu už mluvilo. Enginu je jedno, v čem model vzniknul, pokud jde korektně importovat, takže i do Crysis můžeš vrazit modely dělané blenderem.