tento prístup sa mi páčí, takže budem kritický :)
1, materiály: nevidím na nich žiadne zložitejšie nastavenie, kombinovanie textúr ani bump mapping takže nezabudni, že na textúry máš osem slotov a nikto ti nekáže používať len vrchný. 2, svetlo: nasvietenie je vážne zlé. jedno ostré svetlo na exteriér nie je správna voľba. nauč sa používať rôzne typy svetiel, prečítaj si nejaké tutoriály ako svietiť, používaj ambient occulsion, je v záložke world. 3, modelovanie: zatiaľ to síce ujde, ale napríklad na búde je ten oblúk fakt podcenený. ani u primitívnych tvarov aké tu vo vysokej miere používaš nie sú pekné hrany o ktoré by sa dalo porezať. nauč sa hard surface modeling a začni koketovať aj s organikou, už máš ten pravý čas 4, particly: nevyzerajú moc pekne, sú hrozne pravidelné a nevýrazné. particly strašne zvyšujú render time a naučiť sa ich správne používať chce veľa skúseností. preto odporúčam sa im nejak vyhnúť, ak nie sú dôležitou súčasťou kompozície, alebo aspoň obmedziť ich výskyt (napríklad popraskaná zem a kde tu trs trávy), prípadne ich fakeovať (podvádzať), tak že pod ne dáš textúru trávy a skutočné particly len v okolí predmetov, ktoré by zakrývali. v praxi sa pod particly skoro nikdy nedáva skutočný povrch ale len textúra particlov 5, kompozícia a atmosféra: kompozíciu máš celkom v oku, ale nezanedbaj to. atmosféra je už horšia, máš tam strašne ploché svetlo a prepaly, je nutné naučiť sa to všetko urobiť tak aby výsledný obrázok vyzeral dobre. a keď už vyzerá dobre, tak v post processingu ho skrášliť aby bol výborný. ak nie je dosť síl postprocess dokáže schovať eľa chýb, takže určite sa nauč nejaký 2D editor, pomôže to aj u textúr.
|