Právě je sob lis 23, 2024 10:48 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bots
PříspěvekNapsal: pát čer 04, 2010 8:21 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
ahoj nebyl by nejaký jednoduchý návod nebo blend. jak udělat toto
http://www.youtube.com/watch?v=lYxTHRw9Gj0
a k tomu aby bot na vás zautočil
????
Děkuju


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: pát čer 04, 2010 11:12 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 30, 2005 11:03 pm
Příspěvky: 432
Bydliště: Brno-venkov
Zgerbi na to napsal super script da se najit tady viewtopic.php?f=10&t=7385

jen mu tam chybí nějáké interakce, když bot uvidí hráče, což je detail a snadno se to tam dá dodělat.
Stavím na tom teď hru
http://uloz.to/5018299/walkaction.rar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: pát čer 04, 2010 11:52 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Návod asi nieje a blend by sa dačo podobné našlo na fóre.
Ale princíp je taký že bot ide v svojom smere.
Ak narazí na stenu náhodne vyberie iný smer pohybu. V tomto prípade sú len 4 smery.
Z videa vidno že ako detektor pre stenu sa používa ďalší objekt, zrejme so senzorom collision.
Rotácia bota je riešená cez IPO ktoré sa ovláda pomocou property.
Pokiaľ sa narazí na stenu, asi sa spustí script na vygenerovanie nového smeu.
Pohyb je riešený buď script-om, alebo cez LogicBricks.

Napadnutie botom, ide o to čo myslíš napadnutie a kedy napadnúť.
Napadnúť sa dá s blízka(nôž) alebo z diaľky(zbraň).
Tiež ide o to kedy ťa napadne. Napadne ťa keď je v bezprostrednej blízkosti, alebo keď je k tebe otočený, alebo ťa prenasleduje.

Spravil som ti blend. Je tam len jednoduchý pohyb botov ktorý menia smer v prípade že narazia na stenu, alebo na iného bota.
Napadnutie tam nieje, keďže to môže byť na viacero spôsobov.


Přílohy:
Coky_bot.zip [52.69 KiB]
102 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 2:26 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
fakt hodně děkuji zgerbiak to co si udělal ten blend. ale nebylo by možné ještě dodělat pár věcí 1. půjdou po kosce kterou ovládám já a jakmile se jí dotknou tak zemřu nebo bys mě mohl ukázat jak na životy kdyby tu bil návod tech základních principu tak bych se ptal asi jinak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 4:01 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Tu to máš.
Je to blbá AI. Bot sa pozerá na 4 strany: pred seba, za seba, vľavo a vpravo.
Pozerá sa cez 4 ray senzory, ktoré detekujú hráča.
Pokiaľ je nejaký znich aktívny, čiže vidím hráča, tak sa otočím za ním.
Pokiaľ je bot dosť blízko, hráčovi za znižuje život, a ak ho vyčerpá zomrie-zmizne.


Přílohy:
Coky_bot_2.zip [61.4 KiB]
96 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 8:02 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
strašně moc děkuju jenom mi jště napiš když nastavim že kliknutím miši viletí balonek dobředu a trefí bota že zmizí jenom mi to vysvětli


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 8:21 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
no a ještě ty životy jsou zobrazit líp než ty malí čisilka že myslím že se to dělá jako stopky ale nak mi to nejde udělat poradíš mi prosím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: čtv čer 17, 2010 5:47 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
1 - Musíš si vytvoriť strelu(balonek), pridaj jej premennú jedno akého typu, a nejak ju nazvy napr. strela
ďalej musíš tej spraviť logiku aby po náraze na objekt zmizla. Zatlačíš jej actor a zmeníš typ fyzického objektu na Dynamic.
pridáš jeden senzor collision, jeden controller and a jeden actuator edit object -> end object, toto poprepájaš.
Obejek strely premiestniš do nejakej vrstvy ktorú v hre nemáš zapnutú.

Logika pre hráča ktorý strieľa je jednoduchá.
Pridáš jeden senzor typu mouse, jeden controller and, jeden actuator edit object->add object.
Do OB napíšeš meno objektu ktorý chceš pridať do scény, v našom prípade je to meno objektu strely.
nastavíš linV rýchlosť po ose ktorou chceš strieľať. Je to rýchlosť a smer ktorú bude mať novo pridaý objekt.

Zmiznutie bota. je to podobné ako pri strele.
pridáš senzor collision, controller and a actuator edit object->end object, pospájaš.
pri collision napíšeš do property eno premennej ktrou disponuje tá strela, v našom prípade strela.

a to je všetko.

2- http://www.tutorialsforblender3d.com/GameDoc/Text/Text_GLSL_Steps_1.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: čtv čer 17, 2010 9:32 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
hele promin nák mi to nevyšlo :cry: :cry:
DOWLOAD
http://dl.dropbox.com/u/6597309/zabit%20bota.blend
muzu tě poprosit abys mi to nastavil tak aby objekt nezmizel ale jenom me nechal být a aby kdiž me uviděj šli po mě pořád a ne že po tom co uteču me nechaj
VELKE DIKY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: pát čer 18, 2010 4:01 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Nepostupoval si podľa inštrukcií.
Lepšiu logiku botov nespravíš bez scriptu. Pozri si čo ti sem poslal Johny.D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: pát čer 18, 2010 5:48 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
a viděl si jake to má ty skripti má strašně dlouhé ja bych chtěl jenom bota který jakmile me uvidí tak po mě pude ubere mi život a já ho zbraní zabiju


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: pát čer 18, 2010 7:51 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Viem aké sú dlhé, ja som ich písal.
Chcel by som len...
To nieje len. Nedá sa všetko spraviť len tým že prepojíš pár logic bricks a poprípade hodíš pár ridkový script.
Musíš si najskôr určiť čo a akým spôsobom chceš riešiť. Vymyslieť ako riešiť rôzne situácie ktoré môžu nastať(prekážka, dvaja boti sa tlačia naraz do dverí, hráč zašiel za roh/do budovy).
Tiež je dôležité akým spôsobom ťa bot uvidí, akým štýlom sa pohybuje(4 smery, všetky smery...).
Uberie mi život... ako ti ho uberie? Zblízka? na diaľku? nejakou zbraňou? Bude tam animácia použitia zbrane?

Samozrejme dá sa spraviť aj sprostá inteligencia ak ti nebude vadiť že bot kráča do steny, točí sa v kruhu, nevie nájsť cestu k tebe v prípade ak narazí na prekážku.

Hovorí ti nečo actuator Edit Object -> Track To?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: sob čer 19, 2010 4:02 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
ne to mi nic neříka to Edit Object -> Track To
ale zeptám se celou hru bych tedy mohl teoreticky udělat ve scriptech ne ?
kde ses je naučil a jak ti to dlouho trvalo třeba bych se je naučil a pochopil to blíž potom bys je nemusel dělat za mě a dal bych ti pokoj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bots
PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 3:08 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Celú hru v scriptoch..no neviem...vždy sa dačo nájde čo musíš spraviť cez logic bricks.
Tiež je sprostosť robiť všetko cez script keď si fúru vecí môžeš uľahčit s logic bricks.
Kde som sa naučil... najviac na ash - ových stránkach, nejaký tutoš bol aj na 3D scene myslím.
Tiež som sa dosť dozvedel z tohoto fóra, pýtal som sa, sťahoval blendy a študoval ako fungujú. Tiež som sa veľa naučil štýlom pokus-omyl.
Ako dlho mi to trvalo neviem, lebo ja sa stále učím a ako som minule zistil tak asi polovicu logic bricks neovládam.

Ako učenie. Pozri si odzadu všetky veci v Otázky a odpovědi (GameBlender).
Určite tam nájdeš dosť informácií. Nehľadaj konkrétnu vec, to by si sa nedohľadal. Ber to všetko rad radom a skúšaj si tie veci čo sú tam.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz