Právě je ned lis 24, 2024 1:07 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mapování textury
PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 7:59 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 7:33 pm
Příspěvky: 521
Bydliště: Praha
Ahoj, narazil jsem na věc, se kterou si nevím rady. Nejlépe to asi řeknou obrázky níže. Chtěl bych otexturovat objekt, který se skládá ze dvou a nemají žádný společný vertex a ani se mi je nechce spojovat přes boolean apod. Problém je v tom, jak to to udělat, aby stačila použít jedna textura, protože bych měl rád na hranách objektu na textuře nakreslenou odřenou barvu apod... Přes jednoduché mapování to není možné (viz obrázky) a tedy nutno použít UV, jenže nevím přesně jak. Přikládám proto i .blend pro případné mé "nakopnutí" a dořešení tohodle (mého) problému :-)

Díky :wink:

.blend tady

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 8:10 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 7:33 pm
Příspěvky: 521
Bydliště: Praha
PS: Abych mohl poté udělat něco takovédleho:

Obrázek

zdroj: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2010 4:22 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Ahoj.
Tedy je jeden návod jak udělat kompletní texturování objektu pomocí uv.
http://www.blendercookie.com/2010/01/21 ... xe-part-2/
stejně jako u tebe, tam má několik objektů, které spolu nemají společné vertexy. Je to tam ukázáno krok po kroku, jak uv unvrap, tak i následné mapování. Tak doufám, že ti to bude nápomocno :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 8:38 am 
Offline
..
..

Registrován: sob črc 04, 2009 6:35 pm
Příspěvky: 57
Bydliště: Poprad
no ja by som to texturoval cez UV suradnice že by som si dal unwrap - smart projection

inač škoda že si po krajoch objektov robil tie loopy :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 8:47 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 7:33 pm
Příspěvky: 521
Bydliště: Praha
Alimansan píše:
Ahoj.
Tedy je jeden návod jak udělat kompletní texturování objektu pomocí uv.
http://www.blendercookie.com/2010/01/21 ... xe-part-2/
stejně jako u tebe, tam má několik objektů, které spolu nemají společné vertexy. Je to tam ukázáno krok po kroku, jak uv unvrap, tak i následné mapování. Tak doufám, že ti to bude nápomocno :-)


Díky, docela hodně naučné video, asi přesedlám po modelování v 24.9ce na texturování v 2.5ce


Alimansan píše:
no ja by som to texturoval cez UV suradnice že by som si dal unwrap - smart projection

inač škoda že si po krajoch objektov robil tie loopy :-(


Asi udělám další loop tam, kde se to kryje s cube a co není vidět smažu a unwrapnu, ale proč bych tam neměl mít loopy, když tam mám subsurf? Leda ty hrany zkosit přes Crease, ale to mi nepříjde tolik přehledné (alespoň při modelování).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 12:01 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob črc 04, 2009 6:35 pm
Příspěvky: 57
Bydliště: Poprad
no ešte jedna možnosť je použit modifikator Bevel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 12:08 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Nitramdrol: heh ty loopy tam nejsou na zadnou skodu vubec tvoji odpoved nechapu... na UNWrap vubec nemaji vliv, tak jako tak bude muset UVcko rovnat.... tady spis jde o to jestli delas lowpoly model nebo high poly model nebo low poly model :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 3:49 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 7:33 pm
Příspěvky: 521
Bydliště: Praha
Nitramdrol píše:
no ešte jedna možnosť je použit modifikator Bevel


S loopy nad tím mám větší kontrolu a u bevelu se mi vůbec nelíbí ty trojuhelníky, které to udělá na rozích toho kvádru atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapování textury
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 9:29 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Neolker: heh o trojuhelniky vubec nejde :wink: ale o to jestli jedes high poly modeling kde potrebujes miru zaobleni subsurfu nejak korgovat a nebo jedes low poly modeling kde subsurf nepouzijes :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz