Právě je ned lis 24, 2024 1:31 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Par zaciatocnickych dotazov
PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2010 9:19 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 07, 2010 1:06 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Poprad
Zdravim,

chcem sa naucit modelovat v Blendri. Pouzivam novu verziu 2.5 Alpha 2. Ako prvy model som sa rozhodol vymodelovat anticku stavbu, nazvem ju panteon.

Obrázek

Bol by som rad ak by ste mi poradili niekolko veci:
-chcem sa naucit najskor ako-tak modelovat, zatial si to nekomplikovat materialmi a texturami, ale aby som si nevytvoril nejaky zlozvyk sa chem spytat ako pri modelovani postupovat, napriklad tento panmteon je ako jeden objekt. Pri jehop otexturovani, alebo nastaveni materialov by neskor nevznikol problem kvoli tomu? Je potrebne, aby som pri modelovani vsetko co ma mat iny material , alebo texturu modeloval ako zvlast objekt?
-dalej by som sa rad poradil, kedze som to v zatial v ziadnom tutoriali nenasiel, aku funkciu pouzit na zarovnanie stlporadia u tohto obrazku, alebo urcite zautomatizovanie podobnej cinnosti ak potrebujem urcity objekt opakovane rozmiestnit (pripadne aj s prvkom urcitej nahodnosti)

Vopred dakujem pekne za pomoc a ochotu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Par zaciatocnickych dotazov
PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2010 10:51 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 7:33 pm
Příspěvky: 521
Bydliště: Praha
Ahoj, vítám Tě. ;)

Já bych to osobně rozdělil na jednotlivé objekty. Třeba na tu spodní část, obvodové zdi, střechu a sloupy a schody. Potom se líp nastavují textury a materiály. Ohledně modelování tu jsou větší odborníci, ale u tohodle bych si nejprve uděla po jednoml spodek, zdi a střechu dle půdorysu a pak z bočního pohledu vyextrudoval nahoru po Z-tové souřadnici. Sloupy bych udělal jako válec a rozmnožil ho přes Array modifikátor (to je vlastně i odpověď na tvou druhou otázku).

Než začneš s hraním si s materiály a texturami, tak doporučuju něco nastudovat ohledně renderu, kameře a hlavně osvětlení. Alespoň já takhle začínal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Par zaciatocnickych dotazov
PříspěvekNapsal: čtv zář 09, 2010 9:04 am 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 07, 2010 1:06 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Poprad
Dakujem za radu, skusim sa pohrat s tym array modifikatorom a co sa tyka nasvietenia a rendrovania, budem to riesit , ked ziskam vacsie skusenosti s modelovanim.K otazke rozdelenia tych objektov, ak dobre rozumiem rozdelit si ich tak asi ako ich potom budem chciet texturovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Par zaciatocnickych dotazov
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 12:20 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 07, 2010 1:06 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Poprad
Neviem prist na to ako si v 2.5 do sceny ktoru vytvaram vlozim nejaky model, ulozeny vo formate .blednd, ktory som si pre danu scenu vymodeloval skor a chcem ho v scene pouzit. Je to malickost, ale nevedl som ako to spravit :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Par zaciatocnickych dotazov
PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2010 12:25 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
nahore file a z nabidky vyber apend pak najdi blend kde ho mas ulozen rozbali se ti nabidka kde vyberes object a tam dany model :wink: ktery chces vlozit do sceny (pravym mysitkem oznacis nazev objektu a das apend v pravo nahore)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Par zaciatocnickych dotazov
PříspěvekNapsal: stř zář 15, 2010 9:11 am 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 07, 2010 1:06 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Poprad
Dakujem Bumpkin, nechapal som preco ked kliknem na blen, ma to stele vrati k tym adresarom, ale uz tomu rozumiem :-)

Kedze sa ucim modelovat podla tutorialov na verzie 2.4 a nizsie, sem-tam narazim na problem. Vacsinou si s poocou trpezliveho hladania v novom UI , alebo googlu poradim, no teraz som narazil na problem. Snazim sa modelovat pomocou krivky a nemozem na to prist ako to dosiahnut vo verzii blendra 2.5.

-ak mam mesh (napriklad circle) a vytvorenu bezierovu krivku v tvare napriklad hadice, kde najdem funkciu, pomocou ktorej ten mesh pretiahnem po krivke aby mi vznikla hadica

-ak mam mesh tube, ktory mam po dlzke rozdeleny subdive na viac casti a chcel by som ho vyformovat do tvaru krivky, napriklad do tvaru uska na hrniec aby ste si vedeli predstavit, da sa to spravit a aku funkciu pouzit

dufam ze vas svojimi laickymi otazkami nezatazujem , no nijakjo som sa k tomu nevedel dopracovat a bol by osm rad ak by mi niekto po lopate vysvetlil ako to s modelovanim pomocou kriviek v tej 2.5 je

dakujem


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz