Právě je stř lis 27, 2024 3:03 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 167 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: ned črc 18, 2010 4:16 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Nadhera. Fakt valim bulvy :emo15: Jen bych se chtel zeptat, ty stiny od budov, stromu atd. budou na konec zapecene do textur, nebo budou dynamicke?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: pát zář 24, 2010 1:07 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Takze se do toho znovu pozvolna poustim a mel bych to mit do konce rijna hotove (odevzdavam seminarni praci).

Moje predsevzeti ktery se neda takrka splnit je co 2 dny, to 1 budova. Zkusim to dodrzet jak se jen bude dat co se uceni do skoly tyka!

Jelikoz seminarni prace ma i textovou cast, tak bych se vas rad zeptal co vas na tom projektu modelovani mesta zajima. Nejde ryze jen o graficke zalezitosti, ale obecne pro normalni lidi (nezajimajici se o 3d). Napr. jak jsem resil kde bude kanalizace, jak jsem postupoval pri praci (specificky receno) rozmisteni ruznych budov a podobne. Zajimaji me hlavne detaily.. napriklad "A proc jsou vsechny kere kolem namesti stejny?". Na to by se ptal nezainteresovany clovek, protoze jemu se to zda divne. Zatimco my grafici vime, ze to je protoze jsem linej! :emo02: Dulezite jsou otazky jak logiky tak i moji inspirace, tak se muzete ptat kde jsem na co vzal inspiraci nebo proc je neco udelano tim zpusobem. Ja ten text co napisu potom samozrejme hodim i sem.

Tady prozatim sloup z dalsi budovy. (zatim ma jen 1 texturu). Ta ryha uprosted tela sloupu nakonec bude asi kratsi na vysku, takhle zabyha moc do tech kamenu dole a nahore.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: pát zář 24, 2010 7:45 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 22, 2010 3:44 pm
Příspěvky: 87
Bydliště: Varnsdorf
Má to hrozně zvláštní architekturu. Jak jsi ji vymyslel?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: pát zář 24, 2010 11:37 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
priznam se, ze mam pochybnosti, zda jsem tvou vyzvu pochopil spravne. ale mam pocit, ze si zadas nejakou odezvu na praci, abys na jejim zaklade mohl zpracovat co nejkvalitnejsi textovou cast.
a protoze vyjuchanych reakci tu mas uz hromadu a k takovemu ucelu ti k nicemu nejsou, budu ted krapet stouravy a kriticky. :-)

jiz jsem to nekde psal (ale nemuzu to najit) - dost me stve, ze tva architektura je neuveritelny gulas. tento prispevek imho vystihuje podstatu:
Citace:
Má to hrozně zvláštní architekturu. Jak jsi ji vymyslel?
ale zatimco rosenkreuz to myslel (asi) jako pochvalu, ja te za to velmi kritizuju. motas tam antiku, gotiku, klasicismus, renesanci, nektere prvky jsou dokonce barokni - hrozna slatanina. kdyz jsem na to posledne poukazoval, vymlouval ses na to, ze delas fantasy a tam si muzes vymyslet sloh takovy, jaky chces. mne to ale prijde jako berlicka omlouvajici neujasneni si slohu na pocatku. proste jsi delal hezke baraky a nepremyslel nad slohy a urbanismem. nezminoval bych to, kdybys ted nenapsal:
Citace:
Napr. jak jsem resil kde bude kanalizace
tato veta dava tusit, ze to mas dopodrobna promyslene a pritom se jinde vymlouvas na "fantasy". takze si to do seminarky ujasni, nejaky profesor by mohl byt neprijemne stouravy.

pridam dve otazky, ktere by bylo vhodne si promylset, neb jsou hodne zasadni pro ujasneni si doby a pokroku.

* kamen urazu vidim v litinovych lampach. litina!!!
to znamena velky technicky pokrok. kovolitectvi na vysoke urovni. to znamena rozvoj zbrojirstvi. nejspis existuji dela. proc tam pak mas takove hradby, jake mas?

* podobne otazky vyvolavaji okenni tabulky. sklo v oknech!!! sklo dostupne pro vsechny tridy. to znamena opet velmi rozvinute tavici pece.

celkove mi to vychazi pomerne v pohode, pokud zde nebudeme chapat fantasy mesto jako bezne fantasy mesto ala tolkien a jemu podobni. i slohy, i obe otazky by resilo obdobi a technicky vyspela spolecnost podobna nasemu 19 st. tu architekturu lze svest na historizujici slohy, hradby za pozustatek dob minulych - pak ale promysly, proc hradby, podobne jako v nasem svete, nepadly za obet rozvoji populace a naslednemu rozvoji mest a s nim spojenym rozsirovanim mestske zony.
(pro neznale - ve vetsine evropskych metropoli byly hradby zbourany, protoze jiz k nicemu nebyly a bylo potreba dalsich stavebnich parcel. vznikly tzv. ring strasse - okruzni tridy kolem historickeho centra obestavene modernejsimi ctvrtemi.)

puvodne jsem toho chtel napsat vic, ted mi ale dosla nit. snad neco pridam pozdeji. neber to jako rypani do tve prace, chci ti pomoct se nad tim zamyslet. ale at to shrnu:
jako grafik jsi odvedl vytecnou praci, jako stavitel/urbanista bohuzel moc ne. ale vse pujde imho napravit, pokud posunes svuj projekt do sveta podobneho nasi pokrocilejsi dobe. tam ti to da vice prostoru pro obhajobu a argumentaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: sob zář 25, 2010 3:03 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
smrq:

Moc dekuju za tak vycerpavajici komentar. Vim o tom michani architektur. Az budu delat priste takhle velky projekt, tak si nejdriv musim vymyslet nejaky fantasy sloh a od nej se pokud mozno co nejmin odpoutavat. Tahle cast co ted v posledni dobe ukazuju je z absolutniho centra mesta, proto tolik skla. Ale rozumim, ze to neni to pravy orechovy. Jeste k tomu nedelam kominy a delam rovny strechy - coz naznacuje teplost oblasti a nizky uhrn srazek.. zaroven tam ale davam skla, ktery by diky temhle vecem byly docela k nicemu.

Bohuzel ted uz s tim nic moc nenadelam.. Antika je podobna s klasicismem a renesanci. V podstate to slo od antiky po klasicismus, ale porad v podobnem duchu. Jen nevim, kde tam vidis gotiku (mozna ta nektera okna s obloukem?) a kde je to baroko? :emo15:

Popravde receno jsem to "Jak jsem asi resil kanalizaci?" nemyslel prilis vazne, mela to byt pouze ukazka otazky od vas. Tohle na me jeste ceka a bohuzel o tom moc nevim, takze to asi pro seminarku vynecham.

Muzes jeste prepsat tuhle vetu: "Pokud zde nebudeme chapat fantasy mesto jako bezne fantasy mesto ala tolkien a jemu podobni." Nepochopil jsem totiz uplne jak to s tema fantasy mestama jako fantasy mestama ala tolkien myslis. :-)

Jeste jednou dekuju za dlouhy komentar, hodne me potesil!

Tady je postup na pracech - nejdriv co bylo predtim a pak kam jsem se dostal. Dnes jsem na to mel pouze cca hodinu. :-(
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: sob zář 25, 2010 9:36 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
misanie slohov nevadí, keď sa prejdeš po nejakom väčšom meste, uvidíš tam budovy z rôznych štýlov, ako šiel čas a nie každý si mohol dovoliť prestavbu, aj keď väčšina býva renesančná. Každopádne niektoré prvky sa moc nedali prestavať a tak tam vždy niečo ostávalo. Miešanie architektúr je proste normálna vec...

A fantasy mestá alá tolkien... no ja som videl len jedno tolkienovské mesto a to minas tirith a aj to bolo hoodne špecifické...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: ned zář 26, 2010 9:40 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Na tomto renderu jsem celkem spokojen s tim, jak vypadaji domy hodne daleko od kamery - jsou takove namodrale, barvy ztraci lehce kontrast - tak jako v realu. Ovsem domy co jsou blizko jsou takove moc naoranzovele - coz je zrejme hlavni znak kdyz zapnete "atmosphere" svetlu SUN. Ovsem ja bych bral, kdyby to bylo trochu videt i u tech domu co jsou bliz (o mnohem min, ale bylo by to lehoulince znat). Nebo si snad myslite, ze takto je to v pohode? Oblohu budu resit az ke konci..

Edit: I kdyz ted co se na to divam znovu, tak se mi to zda v poradku.. Mozna by to jen nemuselo byt takove naoranzovele, coz je ale opravdu znak te "atmosphere" at je skoro jakkoli nastavena.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2010 12:11 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
jo podľa mňa to je pekné
btw, indirect light (AO a podobné kraviny) skús ofarbiť jemne do modra, čiastočne to upraví efekt tej atmosféry


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2010 3:12 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Tak jsem si s tim hral a do pozadi zkusil jen tak dat domy (aby byl videt ten efekt atmosphery) - je moc videt, ze se to opakuje a nelibi se mi to.. hradby a hory budou snad lepsi.
Zkousel jsem nastavit AO na modrou, ale moc se mi to nevyvedlo protoze to skoro neni videt, ale to snad jeste vypiluju.

Jaky z nich je podle vas nejlepsi? (jeden z nich ma 9600x3600 s kompresi - 4mb)

PS: nebo je lepsi ten puvodni?

Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2010 4:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
mne sa to zdá super, ešte nejaké kopce do pozadia asi a oblaky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 8:45 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
z tech dvou je imho lepsi ten tmavsi (horni). ten druhy je prece jen hodne presvetleny.
Citace:
Jen nevim, kde tam vidis gotiku (mozna ta nektera okna s obloukem?) a kde je to baroko?
abych ti nekrivdil, prosel jsem cele vlakno znova a podrobne se podival na vsechny obrazky (mimochodem fakt hezka prace). s tou gotikou mas docela pravdu, az na hradby, kde taky neni jednoznacna, ji nevidim prakticky nikde. baroko je jine kafe, to je znatelne temer na kazde fasade. vsechna ta slozitost sloupu a polosloupu, ruznych vystupku a rims... to je presne vec, kterou baroko dovedlo do dokonalosti. hra svetla a stinu na fasade byla pak behem dne velmi promenliva - to vse v duchu barokni zasady, neustale divaka prekvapovat.

rovnou se ale priznam, ze v neoslozich to pak prevzala i neorenesance, prikladem budiz narodni divadlo v praze. neoslohy byly pro me presne podobny gulas, jako tu mas ty. mychani slohu, ze clovek nevedel, co se tady vlastne presne stavi. :wink:
a tim jsem zabrouzdal k tve dalsi otazce:
Citace:
Muzes jeste prepsat tuhle vetu: "Pokud zde nebudeme chapat fantasy mesto jako bezne fantasy mesto ala tolkien a jemu podobni." Nepochopil jsem totiz uplne jak to s tema fantasy mestama jako fantasy mestama ala tolkien myslis.
jde o to, ze pod pojmem fantasy mesto si imho vetsina lidi predstavi neco na rovno romanskeho, gotickeho nebo nanejvis renesancniho mesta. tezke kamenne domy, silne hradby s cimburim, vysoke kamenne katedraly. proste stredovek.
tve mesto na me ale pusobi jako vetsina soucasnych evropskych metropoli. presne jak psal edgar vanat:
Citace:
keď sa prejdeš po nejakom väčšom meste, uvidíš tam budovy z rôznych štýlov, ako šiel čas a nie každý si mohol dovoliť prestavbu, aj keď väčšina býva renesančná. Každopádne niektoré prvky sa moc nedali prestavať a tak tam vždy niečo ostávalo. Miešanie architektúr je proste normálna vec...
pripomina mi tedy mesto daleko za stredovekem. v dobe, kdy se jiz budovaly neoslohy, jeden prostupoval druhym, soucasna zastavba se lepila na starou, historicke budovy se prestavovaly do modernejsiho kabatku... proste nase 19.st a obdobi neoslohu.

tve fantasy mesto bych tedy neumistoval do sveta tolkiena a jemu podobnych, ale spis do sveta jonathana strange a pana norrella. tedy viktorianske anglie nebo vrcholu habsburske monarchie a podobnych destinaci.


Naposledy upravil smrq dne úte zář 28, 2010 2:03 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 12:10 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
smrq:
Alfisko píše:
Jinak ja mam modelovani Rocvalley jako seminarku do skoly, tak proc to sem nedat.. Zacina na me ale jit depka, ze to vubec neni fantasy mesto, ale nejaka renesance nebo opravdova historie.. Asi bych se mel vic odvazat ;).


Tohle jsem psal nekde na 4te strance. Presne ceho jsem se bal, ze z toho vyjde. Delal jsem tak realne fantasy zalozene na opravdovych stavbach, ze mi z toho vlastne vznikl tak trochu real. Ale ja slibuju, ze to jeste napravim hradem nad mestem a hradbami pred mestem. :-) Mozna bych sem mohl dat aspon nejake zajimave a neexistujici rostliny. Jinak netusim co bych mohl jeste udelat s temi domy aby to nebylo moc prace a aby jim to dodalo na fantasticnosti.

No a tou vyzdobou jsem chtel dokazat jak je mesto bohate a myslim, ze jsem to zase tak neprehnal, vyskytuje se jen na par domech a na vetsine neni vubec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 2:17 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
nevidim duvod, proc pro ucely seminarni prace to mesto umele predelavat. v tom vyvoji do jineho casoveho udobi bych mozna videl dokonce plus. jde tam znat posun od puvodniho konceptu k finalu, ktery byl vice ovlivnen nasim realnym svetem. to by v seminarce slo hezky okecat. 8-)

prilisne reality se taky neboj, ty tve stavby urcite neodpovidaji stoprocentne nejakemu existujicimu slohu. jen jsou jimi inspirovany. takze uplne skutecne to neni. navic urbanisticke rozcleneni samotneho namesti (myslim tim ty chodnicky, lavicky, sloupky a pod. je uplne nerealne. slozitosti to pripomina barokni francouzkou zahradu, ty to mas ale provedeno v kameni misto kyticek a keriku. :) mozna me nejaky architekt opravi, ale imho je to velmi jedinecna vec v realu se nevyskytujici. (takhle se delaji namesti spise az dnes.)

toliko k seminarce.

pro ucely hry by mozna stacilo pridat vic fantasy soch a chrlicu a tak.

Citace:
Popravde receno jsem to "Jak jsem asi resil kanalizaci?" nemyslel prilis vazne, mela to byt pouze ukazka otazky od vas.
tak me ted jedna podobna napadla. :-D cim se sviti v tech lampach? jakym zpusobem funguji?
a dalsi: existuji dela a houfnice a bombardy a podobne palne zbrane? pokud ano, mel bys tomu podridit styl hradeb. (opakuji, ze pokud nekdo umi odlit litinovou lampu, pravdepodobne by mohl umet odlit kanon.)
a kdyz nad tim premyslim, ta kanalizace me fakt zajima. to mesto je straslive ciste. v necem podobnem bych kanalizaci ocekaval (neco jako v antickem rime).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 3:39 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2005 7:01 pm
Příspěvky: 716
Jestli děláš tenhle projekt v rámci seminární práce, tak bych si s rpg prvky moc hlavu nelámal. Před časem se tu objevila i jedna rpg hra, která kloubila fantasy s mechanikou a vzniklo z toho parádní dílko - viz Arcanum.

Jinak opravdu super práce - do tohodle bych se asi neměl odvahu pustit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rocvalley
PříspěvekNapsal: stř zář 29, 2010 3:09 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Dekuju za komenty. 8-)
smrq: Ne, dela ani nic podobneho tam nebude.. Historicky vyvoj se mohl v tomto svete ubirat jinym smerem a me se vic libi hrady stavene proti katapultum nez ty proti delum... :-) O kanalizaci popremyslim jak ji budu resit.

Dnes jsem pracoval asi 5 hodin a toto jsem stihnul. 2 hodiny sly do dopracovani domu na prvnim renderu. A zbytek na cast noveho domu v druhem renderu. Hodinu z toho zbytku zabralo modelovani dveri - jsou promodelovane a jak vidno, tak i lev je vystouply! :-).
Doufam, ze tenhle novy dum budu schopen zitra vecer uplne dodelat. + Zaoblim ty ostre hrany na sloupech!

Obrázek
Obrázek

lev:
Obrázek

Jinak jak tu uz Forseti rikal na 6 strance, tak z namesti nakonec odendam ty 4 altanky co nemaji strechu, jsou tam uz navic a nehodi se. Aspon je mohu vyuzit jinde.
rendery navic:
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 167 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz