Právě je stř lis 27, 2024 11:07 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: sob říj 30, 2010 10:39 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Zajímáte se o vývoj Blenderu na úrovni programovacích jazyků? Jste znalcem jazyka C, C++, Python, případně jiného jazyka a rád by jste se o znalosti podělili, nebo jen prodiskutovali Vaše problémy? Právě k tomu je určen tento thread.
Tedy pokud máte nějaký nápad na skript v Pythonu, vylepšení vnitřního chodu Blenderu na úrovni jazyka C/C++, add-ons, atd...pište sem...

-- > tento thread není určen na otázky typu - "nemůžu rozchodit script z Blenderu 2.4x do Blenderu 2.5x atd." <--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 02, 2010 7:30 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Ve 2.5 postrádám (z verze 2.4x) tree from curves. Ten vypadal velmi slibně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: stř lis 03, 2010 12:19 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
nápad na python skript aby se u všech označených objektů přepočítali normály


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: stř lis 03, 2010 5:47 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Pitris: zdroják toho skriptu jsem nenašel, ale předpokládám, že když je autorem Cambell Barton, tak na něm bude ještě pracovat a časem ho naportuje do novýho Blenderu.

G_Taurus: script by na to šlo udělat, ale je otázkou, jak by měl fungovat...
- Nynější způsob je - označit objekt->edit mode->označit vše->Ctrl+N (nebo tlačítko Recalculate).
* Napadá mě udělat script, kterej by po označení objektu přepnul object mode na edit mode, přepočítal normály a opět se přepnul do objektového modu. Otázkou ale je, jak moc by to bylo efektivní, co se rychlosti samotné operace týče.
* Druhá varianta je, podobnej postup implementovat přímo do Blenderu v jazyku C, což by se projevilo na rychlosti prováděné operace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 12:48 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Genom: Mohli by sme tenhle tyden popremyslet nad tim ktere tooly pro modelovani s tvorit a promyslet a sepsat jak by mohli fungovat a o vikendu az tu zas budu tak o tom podiskutovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 9:19 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Genom:to já myslím že když mám 30 objektů u kterých potřebuju přepočítat normály tak je zdlouhavé jet objekt po objektu a dělat to ručně tak jestli by se na to nedal vymyslet python skript?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 4:56 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
X_H_N: GIT je nainstalován, tak pak se ozvi a zas to proberem...

G_Taurus: Ano šlo by to...jen proces by byl trošku odlišny... Napadá mě to udělat tak, že by se spustil skript, označili objekty (nebo opačně, to je jedno) a skript by udělal to, že by postupně označené objekty přepínal do edit, provedl přepočet, vrátil se zpět a posunul se na další objekt...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zájemci o programování Blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 5:26 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Genom píše:
X_H_N: GIT je nainstalován, tak pak se ozvi a zas to proberem...

G_Taurus: Ano šlo by to...jen proces by byl trošku odlišny... Napadá mě to udělat tak, že by se spustil skript, označili objekty (nebo opačně, to je jedno) a skript by udělal to, že by postupně označené objekty přepínal do edit, provedl přepočet, vrátil se zpět a posunul se na další objekt...

ja presne tenhle script uz pred casem zkousel udelat jen delal neco jinyho nez prepocitani ale de to bez problemu da se to sepsat behem par minut staci jen udelat ciklus kterej postupne vzdy porovna jestli object ve scene je oznacen a kdyz je tak ho prepne do edit modu prepocita prepne z5 a tak dale to udela u vech obektu a pak se este da udelat ze si nactes do pole objekty ktere byli vyselektovany aby si pak na konci moh zas vsechny vyselektovat aby to bylo jako predtim.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz