Právě je ned lis 24, 2024 1:03 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: stř lis 03, 2010 10:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Zdravím,
je někde nějaký dobrý tutoriál, jak na model navrstvit textury s alfa kanálem? Představte si to jako samolepky na velikonoční vajíčka nebo na plastikové modely letadel.

Druhá věc, která mě zajímá, je, jak použít bump mapu, jestli to vůbec jde.

U obou mi jde o to, jak zmenežovat materiály a vše okolo, uv mapování je mi snad nějak celkem jasné.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 4:11 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
o žádným konkrétním tutoru nevím, ale když si přidáš texturu (2.5x) -například png s průhledností- tak v nastavení textury pod záložkou Image zaškrtni Premultiply, jinak musíš mít ještě v záložce Image Sampling pro Alphu zaškrtlý Use (to je ale defaultně zaškrtlý)...pak už se to namapuje podle příslušných koordinátů a můžeš si tam hodit vrstev kolik chceš :wink:

jinak s bumpmappingem problém není, máš na mysli něco konkrétního? třeba u normal map musíš zaškrtnout u textury "Normal map" v záložce Image Sampling + vybrat příslušnej mapovací prostor..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 12:10 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Mám ještě jeden související dotaz: Když u materiálu zatrhnu "Face textures", tak se mi jako difuzní textura použije těch několik textur namapovaných v uv editoru.
Jde to použít i jako bump mapa?
Nejlepší by bylo, kdyby šlo propojit vrstvu uv souřadnic a textur s konkrétní texturou v nastavení textur pro materiál (ikonka šachovnice). Tak by šly napojit na uv textury jak bump mapa, tak i difuzní mapa, a to nezávisle.
Nevím, jestli jsem to popsal srozumitelně.
Pro začátek mě zajímá, jestli lze použít "Face textures" né jako diffuse, ale jako bump mapu.
Díky.
PS: Představuju si to tak, že by u Texture > Image > Source (pro vybraný Image or Movie) byla možnost UV Layer, kde by se nastavil název UV vrstvy, a bylo by vystaráno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2010 11:36 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
pokud vím tak přímo nastavit texturu namapovanou v uv image editoru jako bump nejde, ale osobně nastavení face textures používám jen jako kontrolu kvality unwrapu ve 3D okně, tzn jestli vše sedí tak jak má, aniž bych musel renderovat...jinak podle toho co píšeš bych řekl, že tě asi minula paletka Mapping pod záložkou Texture :-) protože když si nahraješ texturu, v paletce Mapping místo Generated nastavíš UV a v políčku co se objeví vybereš příslušnou vrstvu UV koordinátů, pak si můžeš nastavit cokoli dle libosti - bump, spec, emit, displace,...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 1:23 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Neminula, problém je spíš v tom, že dát na jeden model víc textur je složité (nebo je to jen můj pocit?). Nemyslím teď jako vrstev, ale tak, že např. pět faců má jednu bump texturu (třeba cihly) a jiných deset má jinou (např. došky, dřevo, ...). A i kdyby to šlo, tak to nastavení budu muset dělat 2x, jednou pro uv editor a jednou pro render.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 12:15 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
zkus si projit toto valkno, tol na tema vice materialu na jednom objektu napsal jiz pred lety navod.
viewtopic.php?f=39&t=966&hilit=tutorial


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obtisky, bump mapa
PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 4:06 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
asi úplně nechápu proč bys to měl dělat 2x... to co píšeš (cihly a dřevo na jednom objektu) bych nejideálněji řešil pořádným uv unwrapem a vychytal bych si všechno v psku...odpadá nutnost řešit víc materiálů


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz