Právě je ned lis 24, 2024 6:22 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: ned lis 14, 2010 10:32 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
Zdravim
Mel bych dotaz, zdali by s fyzikou, kterou ma blender k dispozici, sel udela "vetrny tunel". V uvozovkach je zamerne, protoze mi je jasne, ze by to nebylo zrovna nic extra, ale kdyby to melo aspon naznak vetrneho tunelo. Jde o obtekani castic kolem nejakeho modelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 1:30 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
objekt nastavíš ako deflektor, hodíš tam vietor a je to...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 6:03 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
A nejaky podrobnejsi navod by nebyl? ja ten model umim vymodelovat a podle tutorialu i neco s tou fyzikou, ale tohle je na mne moc strohe :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 6:31 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
veČer ti volačo napíšem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 16, 2010 2:16 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
takže ako na to:
1, máš objekt ktorý chceš v tuneli obtekať. choď do fyziky, tam si zapni deflection a od oka nastav damping a friction
damping označuje ako materiál zmäkčí odraz.
friction ukazuje ako sa po odraze zníži rýchlosť particlu.
2, pridaj si nejaký emitor na začiatku tunela ideálne plane.
3, tomuto plane pridaj particly. Tu ti stačí nastaviť aby ich emitovali náhodne pláne, dĺžku života a emitácie podľa kamery a animácie, množstvo podľa potreby a skvele vyzerá ak nastavíš trochu browning - častice sa potom tak nejak nekoordinovane mykajú akoby boli skutočne vo vetre (ale má sa jednať o nejaký chemický proces...)
4, pridaj empty, choď do deflection, tam vo fields nastav Wind a daj mu silu, potom natoč vietor ako potrebuješ a si hotový, zbytok je už iba o skúšaní správnych premenných


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 16, 2010 10:37 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
EdgarVanat píše:
takže ako na to:
1, máš objekt ktorý chceš v tuneli obtekať. choď do fyziky, tam si zapni deflection a od oka nastav damping a friction
damping označuje ako materiál zmäkčí odraz.
friction ukazuje ako sa po odraze zníži rýchlosť particlu.
2, pridaj si nejaký emitor na začiatku tunela ideálne plane.
3, tomuto plane pridaj particly. Tu ti stačí nastaviť aby ich emitovali náhodne pláne, dĺžku života a emitácie podľa kamery a animácie, množstvo podľa potreby a skvele vyzerá ak nastavíš trochu browning - častice sa potom tak nejak nekoordinovane mykajú akoby boli skutočne vo vetre (ale má sa jednať o nejaký chemický proces...)
4, pridaj empty, choď do deflection, tam vo fields nastav Wind a daj mu silu, potom natoč vietor ako potrebuješ a si hotový, zbytok je už iba o skúšaní správnych premenných



:emo17:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 16, 2010 7:23 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
Diky moc, jak bude cas tak to zkusim, ted mam bohuzel moc prace do skoly.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: ned lis 21, 2010 11:09 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
Cool, a jak udelat toto http://www.youtube.com/watch?v=UiPvpuvqMvc to by nekdo vedel? zatim se mi nedari nic o tom najit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 1:05 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
to je vlastne to isté, len dáš veľký damping a malé friction


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 3:16 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
No hral jsem si s nastavenim, ale porad to neni ono. Na obrazku jsem se pokusil nakreslit jak asi by ty castice mely jit, ale nejdou, nebo tam zabloudi jen nejaka.
Obrázek

Pak mam jeste jeden problem, kdyz spustim animaci a dam ji at bezi treba 50s tak jak dojde na 25s tak se casti uplne zastavi a negeneruji se uz, postupne zmizi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 3:29 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
ono to totiž nie je skutočný veterný tunel a tak necíti podtlak. musíš si vytvoriť pod krídlom vietor ktorý ti bude vťahovať tieto particly dolu

a problém s rendrovaním je, že sa ti cache ukladá len po frame 250

hneď v prvom paneli sa prepni na bake a nastavy vyššie číslo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 3:57 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
jj uz to jede, super moc moc moc diky ;)
uz to dela presne to co potrebuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 23, 2010 5:33 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
btw, k tomu videu z youtube cos tu dal, neměl by se ten proud "vzduchu" za tím objektem zase spojovat?

a ještě něco, ty particles a force fields v 2.5x jsou boží :woot:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 23, 2010 10:19 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 11, 2009 9:03 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Vsetín
Tak na vytvoreni podtlaku jsem pouzil magnet a uz je to realnejsi. Ted uz jen vymodelovat model ktery potrebuji testovat :D to bude ta tezsi a zdlouhavejsi cast


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Vetrny tunel" v blenderu
PříspěvekNapsal: úte lis 23, 2010 10:40 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
btw, napadla mi taka vec, namodelovat okolo auta krivky ktore by viedli particly, alebo to funguje len na hair?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz