Právě je ned lis 24, 2024 1:50 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Animace lana
PříspěvekNapsal: čtv led 06, 2011 9:35 am 
Offline
..
..

Registrován: sob bře 07, 2009 8:57 am
Příspěvky: 90
Prosím o radu jak na animaci lana.Potřebuji mít postavu uvázanou na laně a nevím, jak udělat, aby se lano chovalo jak bych potřeboval. Napnuté, povolené, svinuté atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: čtv led 06, 2011 6:35 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
    - pomocí funkce screw vytvoříš kousek lana (1 vlákno), pak to zduplikuješ a kopii pootočíš o 180° z horního pohledu
    - pak na tento mesh aplikuješ modifikátor array a napasuješ to tak aby na sebe konce navazovaly, je důležité zaškrtnout checkbox merge a ten ti ty konce "doopravdy" spojí, takže tam nebudou vidět takové ty přechody
    - pak si vytvoř nějakou křivku podle které se bude lano tvarovat
    - na mesh lana aplikuj další modifikátor Curve a vyber svoji křivku (viz výše)
    - pak už jde křivka animovat skrz shapeKeys

samozřejmě můžeš udělat i vícevláknové lano, je to potom i takové přirozenější, ale pak třeba u 4 vláknového rotuješ jenom o 90°, prostě úhel otočení = 360 / počet vláken.

no a u toho screw musíš nastavit nějakou přímku podle které to bude rotovat (tu potom smažeš - vybereš vertex na té přímce -> L, označení připojených vertexů -> X, smazání ), doporučil bych vybrat si horní a dolní vertex kružnice (přes průměr), zduplikovat, posunout mimo kružnici, F - spojí ty 2 vertexy a pak tu přímku zvětšit kláv. S, a pak kolikrát se to má zvětšit (= počet vláken), pak posunout 3D kurzor na spodní vertex té přímky a zmáčknout tlač. screw


Přílohy:
lano.png
lano.png [ 71.86 KiB | Zobrazeno 1457 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2011 5:47 am 
Offline
..
..

Registrován: sob bře 07, 2009 8:57 am
Příspěvky: 90
Díky za radu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2011 1:23 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
později mi došlo, že s tou křivkou to nrbude ono, že ta sespíš hodí na statické věci, na tu animaci je asi spíš lepší použít armaturu, když u každé kosti nastavíš dostatečný počet segmentů tak se to bude chovat podobně jako křivka a asi s tím bude lepší práce


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2011 6:45 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob bře 07, 2009 8:57 am
Příspěvky: 90
Dík, už na tom makám.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2011 9:27 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Keruvaj píše:
Dík, už na tom makám.

jinak se to da i lehce nasimulovat aby to vypadalo fakt dobre ale jde to jen v 2.5 udelas jakoby 2d pruh jakoby provaz z meshe s urcitym poctem segmentu ten budes simulovat jako cloth takze to bude fungovat jako stuha pak na to das modifikator solidifi kterym pridas tlouztku a pak vemes vymodelovane lano das ho jakoby dovnitr a das mu modifikator mesh deform byberes tam ten mesh co jsi predtim simuloval a nabidnujes


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: sob led 08, 2011 8:47 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
lana, ocasy, chapadla atd jsou celkem náročný objekty na kvalitní rig a animaci, hlavně ve 3D je to snad ještě větší piplačka než ručně nakreslený...ale ve 2.5 přidali spline ik - spojili to nejlepší z ovládání křivky a animace pomocí armatur, jestli ti nevadí angličtina, tady je link:

http://www.blender.org/development/rele ... spline-ik/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: ned led 09, 2011 9:06 am 
Offline
..
..

Registrován: sob bře 07, 2009 8:57 am
Příspěvky: 90
Dík za poslední dvě rady. Mám ale všechno rozpracované v 2.49 a nevím co by to udělalo ve 2.5. Načetl by mi Blender 2.5 moji rozpracovanou animaci?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace lana
PříspěvekNapsal: čtv led 13, 2011 10:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
záleží jak moc rozpracovanou tu animaci máš...zatím mi úspěšně fungovaly modely s rigama i animace z 2.49 ve 2.5dobře, asi to bude chtít zkusit... a taky záleží na tom rigu :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz