Prvá verzia s ktorou som robil bola 2.44(grafika)-2.45(herný engine) ale aj od tej doby spravil herný engine blendera ohromný pokrok. Už iba používanie logických stavov v 2.46, v dalších verziach rýchlejšie renderovanie a prehladnejšie uživatelské rozhranie, keby som mal vymenovat všetky rozdiely tak by to bol dlhý zoznam.
Pokročilejšie veci som začal robiť až v sérii 2.5X a vyšších a ešte som nenašiel nič, čo by sa v ňom nedalo spravit, napr viacjazyčné texty s diakritikou, nastavenia pre hru, sieťovanie, normálové a stencilové mapy, animované textúry, velké scény s asi miliónom polygónov (a stále 40 FPS s kartou nVidia 8600GT), a animované postavy už tiež nie sú takrí žrúti výkonu jak bývali. Jediným problémom je dynamické osvetlenie, staršie zostavy(2007) neznesú viac ako 4 svetlá vrhajúce tieň naraz ale malo by sa to trošku zlepšiť vo verziach 2.62-2.64. Blender práve prebieha búrlivým obdobím.
K projektu -> tiež som mal problém s prepadávaním sa pod zem(pri studni), asi spôsobený zrejme tým, že na hráča pôsobí nejaká sila zhora (z fyzikálneho hladiska
) a hráč má ťažisko pod úrovňou zeme čo spôsobí jeho vymrštenie do "podsvetia". Možno by pomohlo zvýšiť obnovovaciu frekvenciu fyziky (Physics steps a Physics substeps) ale neviem, či to v 2.42ke je.
Potom ešte tie textúry sôch by sa dali spraviť tak, že by sa plátno s textúrou otáčalo k hráčovi (v 2.61ke to je v menu Properties -> Material -> Game settings -> Face orientation. Tam si vo vysúvacom menu nastavíš/nastavíte Bilboard.)
EDIT: ešte si trochu rýpnem: Podla licenčných podmienok tvoja/vaša interaktívna prezentácia porušuje licenčné podmienky Blendera, kedže kód Blenderplayera a tvojej/vašej prezentácie je v jednom súbore a teda spadá pod licenciu GNU/GPL(open-source). Aby si/ste mohol prezentáciu distribuovať pod svojvolnou licenciou je treba oddelit .blendy od Blenderplayera napríklad upravením spúštača napr tak že spúštač spustí blenderplayer a ten následne spustí .blend. Potom ale treba vyriešiť problém so ochranou .blendov aby sa nedali čítať otvorením v blenderi. Väčšinu ludí odradí keď má blend súbor nastavené automatické spustenie herného režimu ale pokial ide o niečo väčšie, tak ochrana zdrojov by mala byť prioritou. Napr. šifrovanie pomocou klúča, ktorý má iba spúštač napísaný v C++ alebo v inom jazyku, ktorý bežne vytvára kompilovaný kód.
Ale pokial tento projekt nebude nejak širšie prezentovaný tak by si toho nikto nemal všimnút a tým pádom na tom nezáleží