vseobecne blender bakuje zle normal mapy, ktore "neprecita" (nezobrazi spravne) skoro ziadny herny engine okrem mozno unity a blenderu sameho, navyse vacsinou treba bakovat 2 krat (s 2 nastaveniami pre offset ci co to je (nepamatam jak sa to tam volalo)), a potom to spajat v ps/gimpe aby si dostal ako-tak dobry vysledok, a + to cele musis mat v jednej SM groupe, co je dost nanic, keby si ju nepouzil dostanes otrasne "svy" na miestach kde sa pretinaju 2 sm groupy (v blenderi su sm groupy fakuju cez edge split modifier, takze tam kde je aplikovany tak tam ti vznika ako keby novy SM groupa)
xnormal je zadarmo, aj na komerciu a pouziva "cage" co je nastroj ktory bakuje pekne normaly aj na miestach kde sa pretinaju sm groupy, resp je na nich edge split. pokial viem je to najpouzivanejsi free nastroj na bakovanie normal map.
Hoci sa zda ze blender vie bakovat pekne, zdanie klame, pretoze v blenderi vsetko vyzera pekne, horsie je to uz v nejakom tom engine. vid
(blender bake):
http://p3d.in/HGTPT/clean (vsimni si tych vseliakych trojuholnikov a zleho tienovania na rovnych miestach, niekde to vyzera ze model je zdeformovany)
(max bake (xnormal robi velmi podobne mapy))
http://p3d.in/I4HPj/clean (rovne plochy su fakt rovne, nie su tam ziadne chyby )