Právě je stř lis 27, 2024 3:14 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2014 2:59 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Po dlouhe dobe si jen tak hraji s Blenderem. A mam problem se sklem. Kdyz mam sklicko od bryli ven z objektu, tak mi ho pekne (pruhledne po rendru zobrazi) Ale kdyz ho vlozim do ramecku, tak mi ho render nepocita pruhledne. :(
Cim to muze byt ? :(
Příloha:
mimmon pokus.png
mimmon pokus.png [ 39.25 KiB | Zobrazeno 3603 krát ]

Příloha:
mimmon pokusIN.png
mimmon pokusIN.png [ 34.91 KiB | Zobrazeno 3603 krát ]

Příloha:
mimon.rar [108.32 KiB]
81 krát

Prosim nekoho zkusenejsiho o radu. Fakt vubec netusim. A to jsem tam schvalne ponastavoval ty samply na co nejvic. I v materalu skla, i v ambient oclusionu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2014 3:36 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
každý materiál má v nastavení záložku Shadow. V tom je zaklikávací možnost Receive Transparent (shadows) a tuhle kolonku musíš zaškrtnout u všech materiálů té figurky. Pak už by to mělo renderovat korektně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2014 5:23 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Ok, dik za radu !


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: úte kvě 13, 2014 11:00 pm 
Offline
.
.

Registrován: úte kvě 13, 2014 7:18 pm
Příspěvky: 5
Zdravím všechny, omlouvám se, využiju tohle téma.
Zkouším, učím se "Blenderovat" a hlavně renderovat.
Používám Cycles Render a nedaří se mi nastavit pruhlednost oken, teď to vypadá jak noční obloha


Přílohy:
blender.jpg
blender.jpg [ 176.02 KiB | Zobrazeno 3470 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 12:06 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Problém je v tom, že ty skla vrhají stín na interiér. Proto se to renderuje pomalu a je tam ten šum. Nejlehčí je vypnout vrhání stínů u těch oken. Dej si okna do samostatných objektů (pokud je tak nemáš) a v nastavení objektu vypni Shadow (viz obrázek v příloze).


Přílohy:
Sklo_Stiny.jpg
Sklo_Stiny.jpg [ 26.08 KiB | Zobrazeno 3469 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 12:16 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Další řešení stejného problému:
Vytvoř si vlastní materiál skla kombinací transparent a glossy shaderů. Klasický glass shader má v sobě zakomponovanou refrakci, která způsobuje problémy.


Přílohy:
Glass_Mat.jpg
Glass_Mat.jpg [ 13.55 KiB | Zobrazeno 3469 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 8:06 am 
Offline
.
.

Registrován: úte kvě 13, 2014 7:18 pm
Příspěvky: 5
Děkuju Marku :wink:

Materiál vytvořen mám, tak tady je snad vše v pořádku. Zkusím druhou variantu. :emo17:


Přílohy:
Bez názvu.gif
Bez názvu.gif [ 53.3 KiB | Zobrazeno 3461 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 11:44 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Není zač, pokud nepomohlo jedno, nepomůže podle mě ani to druhé, problém bude asi někde jinde. Kdyžtak napiš, jestli se ti to podařilo vyřešit. Docela by mě to zajmalo...

Mimochodem, na kolik samplů to renderuješ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 1:19 pm 
Offline
.
.

Registrován: úte kvě 13, 2014 7:18 pm
Příspěvky: 5
jedu na 800 samplů a něco se povedlo, dokonalost to není, ale mě to zatím postačuje, moje nároky to zatím splnilo :lol:

děkuju ;)


Přílohy:
nahled.png
nahled.png [ 125.8 KiB | Zobrazeno 3453 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 3:10 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
800 samplů je docela dost. To by mělo být skoro bez šumu. Kdyby ti nevadilo poslat blend, tak bych se na to podíval, jinak těžko radit, těch příčin může bejt celá řada.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 3:51 pm 
Offline
.
.

Registrován: úte kvě 13, 2014 7:18 pm
Příspěvky: 5
není problem cokoli poslat ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 6:46 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
tak pošli ten svůj blend :) klidně i jako soukromou zprávu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 8:45 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Hezkej model :emo17: , mám jenom dvě věci:

u materiálu skla:
máš tam Glossy shader s roughnes 10 - to je nesmyslná hodnota. u skla by to mělo bejt něco mezi 0 a 0.003 :)

u sedačky tam mixuješ velvet s glossy s faktorem 0,01 - to znamená, že to glossy se tam prakticky neuplatní, jenom tě to stojí výpočetní čas a způsobuje to takové malé bílé tečky na sedačce.

Jinak ten drobnej šum uvnitř auta můžeš odstanit opravdu jen tím, že zvedneš počet samplů. tam s tím nic neuděláš...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problem se sklem.
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 9:04 pm 
Offline
.
.

Registrován: úte kvě 13, 2014 7:18 pm
Příspěvky: 5
Máro děkuju za pomoc, já ještě ty hodnoty neznám a hledám, zkouším, testuji.

Model je krásnej, o tom žádná, půjčil ho tvůtce z ruska za účelem otexturování a vytvoření podpisových kartiček, sedačky jsou free ;) Já se modelování teprve začnu učit na modelu svého reálného vozu, blueprinty už mám.

Ještě jednou děkuju


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz