Právě je ned pro 01, 2024 5:49 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: BUMP map? (CHYBA?)
PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2007 10:06 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Mám docela problém (a nejen já asi mi vÅ¡ichni). Internal render počítá totiž BUMP (v Blenderu NORmal map) dost mizerně. Tak jsem si říkal že použiju Yafray.
A také ano ten už počítá BUMP mapu OK. Jenže máto háček Yafray neumí zakrýt časti BUMPmapy prostě ji aplikuje na celý objekt. Tlačítko Stencil na zakrití mapy funguje pouze s intervalem.

Napadají mě dvě možnosti.

-Exportovat BUMP mapu do UV mapy a pak Yafray bude funfovat i zakrytí mapy. To není dobré jelikož se omezí kvalita na texturu exportu.

-Å kemrat u vývojářů Blenderu aby spravily BUMP mapy.
Jelikož třeba NODeditor nefunguje jinde než s intervalem.


Nevíte někdo jak to vyřeÅ¡it?
Já vážně nevím proč to nefunguje jak má dokonce mám pocit že jsem to tu kdysi dávno psal.
Přitom procedurální textury jsou tak super věc jen kdyby v nich fungovala BUMPmapa :(
Koukněte na obrázky ten rozdíl je brutální. (totožná scéna jen jiný RENDER)


Přílohy:
Poznámka: YAFRAY
001.jpg
001.jpg [ 15.58 KiB | Zobrazeno 377 krát ]
Poznámka: INTERNA RENDER
002.jpg
002.jpg [ 9.34 KiB | Zobrazeno 377 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2007 1:22 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
v render menu dat bake a tam vyexportovat normal mapu, to je asi najlepsie riesenie a potom yafray


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2007 2:02 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
To mně napadlo ale bohužel je to asi jediné řeÅ¡ení. Přitom procedurální textury mají význam jen dokud z nich neudělám jpg. U procedurální textury nezáleží na vzdálenosti kamery od objektu u UV+jpg už bohužel ano a hodně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2007 2:14 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
njn, ale v podstate, kez ju vyrendrujes tak 3-5 krat vacsiu nez je obrazok, ktory z toho chces, tak by sa nemalo stat, ze tam budu kocky... akurat ze to je trosicku narocnejsie pri rendri


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 11:16 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Tak sem to poslal jako BUG na vývojáře blenderu ale nechápu tvrdí že já mám něco blbě nastaveno. Zkuste se nato někdo podívat já vážně nevím. :(

http://projects.blender.org/tracker/ind ... 9&atid=125


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 2:09 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Tu neplechu ti tam dělá ta textura typu "blend". :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 11:04 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Ne to si nepochopil ta blend textura je tam je ukázku zakrytí Nor-mal mapy (bump mapy).
Mně Å¡lo o to aby Blender počítal Nor-mal (bump map) stejně jako yafray tedy správně.


http://projects.blender.org/tracker/ind ... 9&atid=125


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 26, 2007 8:28 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Jo, máš recht. :oops: :oops: :oops: Špatně jsem to celé pochopil. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 26, 2007 12:54 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Pro interní renderer se musí použít jiné nastavení než pro Yafray. Pokud má textura vytvářet nerovnosti typu výstupek, musí být na procedurálku použit gradient 0.5-1 nebo 0-0.5 pro všechny kanály. A taky je dobré nastavit parametr nabla, který určuje šířku vygenerované NOR mapy (menší hodnoty mapu "zaostří"). Detailněji je to popsáno v manuálu (Wiki) na blender.org v sekci procedurálek a DISPlace mapping. Taky není od věci zkusit jiné mapování než ORCO, třeba NOR, GLOB, který není tak závislý na geometrii objektu. Nicméně Yafray asi i tak disponuje lepším algoritmem.


Přílohy:
test.zip [33.97 KiB]
11 krát
test1.jpg
test1.jpg [ 14.83 KiB | Zobrazeno 235 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 26, 2007 10:48 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2004 9:31 pm
Příspěvky: 256
Bydliště: Plzeň
Jucas: Děkuji! Děkuji! Děkuji! Musím to napsat opravdu mně to moc potěÅ¡ilo.
:D

Divné přitom využívám procedurální textury pro Color Subtract a ta také bez gradientu nefunguje správně. A přitom mně to nenapadlo použít gradient do NORmal mapy.

-Škoda že jen pro statické objekty.
Protože pouze mapovaní ORCO reaguje na deformace objektu (a samo zřejmě také UV mapa). Proto jsem nezkouÅ¡el jiné mapování myslel jsem rovnou na organický objekt (pastavu a tak)
Asi se v tomto případě bez UV mapy neobejdu Å¡koda.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz