Právě je stř lis 27, 2024 11:37 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2010 11:03 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
jasně že když do toho půjdu tak to budu chtít dokončit :wink: co se týče dokuwiki tak sem víceméně ze stejných důvodů jako smrq trochu skeptickej, nehledě na to, že verze pro tisk byla moje úplně prvotní představa, ale myslim, že to zatím není úplně důležitý - od pdf k tisku je to co by člověk kamenem dohodil...

každopádně by to chtělo nějakého project leadera, který by měl poslední slovo a tak nějak všechno koordinoval, navrhuju genoma nebo smrqa, popř. oba :-)

měli jste někdy v ruce některou z knížek ze série Odmaturuj? není to až tak stará záležitost a ty knížky jsou napsaný inteligentně a přehledně, samozřejmě s ohledem na danej předmět (matika, fyzika,...) - vzhledem k tomu, co psal genom bych si dokázal představit každej tutoriál jakoby rozdělenej na tři části:

teorie
praxe (příklad nebo víc :wink: )
tipy, triky, čemu se vyhnout atd

s tím, že jednotlivý tutoriály by byly v tematicky sjednocených sekcích (úvod do blenderu, modelování, svícení, materiály, animace,...) a na konci by mohl být třeba slovníček obecně používaných pojmů s vysvětlujícíma obrázkama...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2010 3:20 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Dokuwiki se mi taky nezdá jako dobrý nápad...přeci jen je tu oficiálni Blender wiki, kterou stačí jen přeložit...

Nicméně dal jsem dohromady jakýsi obsah, který by obsahoval základní témata, kdy samotná témata by obsahovala ještě další podtémata(nebo chcete-li subtéma).

Základní obsah by vypadal takto:
Předmluva - Skoro každá publikace začíná předlmluvou
Historie - to asi nebude potřebovat komentář
Instalace - i toto si zaslouží samostatné téma, kde by bylo uvedeno nejen klasické stažení binárního souboru, ale i pro pokročilé sestavení ze zdrojových souborů
Úvod do Blenderu - seznámení se základy ovládání, druhy editorů(3D editor, node editor, ...), objekty, možnosti...
Editory - podrobný popis všech editorů
Modelování - podrobný popis práce ve 3D (asi každý ví, co modelování zhruba je)
Materiály - " -
Světla - " -
Prostředí a Ambient efekty - prostředí je zde namysli World a AO asi každej zná
Vykreslení scény - Možno nahradit slovem Rendering - podrobný popis možností interního rendereru, net remdering, externí renderery...
Animace - přemejšlel jsem nad tím, jestli toto nerozdělit na dvě vlákna (Základy animace a pokročilá animace)
Efekty a fyzikální simulace - soft body, cloth, fluid, smoke...
Rozšíření Blenderu - add-ony, python skripty, skriptování...vše okolo pythonu ve spojení s Blenderem
Game engine - možnosti, omezení a práce v něm
Vývoj - možno nahradit -Shrnutí- zde by se uvedl vývojový cyklus, kam vývoj směřuje, co se do budoucna chystá atd...


Obsah v uvedené formě není konečný, a tak bych rád slyšel, nebo respektive zavedl i na toto téma debatu/připomínky, co přidat, ubrat, jinak nazvat...a hlavně jsem ještě nedomyslel všechny subtémata...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2010 7:04 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
co se týče editorů, asi bych je zvlášť podrobně nerozebíral v samostatné kapitole, jen bych je letmo představil v úvodu a podrobně se jima pak zabýval v tematických kapitolách (u animace NLA, Dopesheet,...)

myslim, že node editor by si zasloužil samostatnou kapitolu třeba v postprocessingu...

no a nakonec bych dal slovníček obecných grafických pojmů (co je vertex, face, normála,...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2010 7:22 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Ach, game engine by chcel veľký update a samostatný set/publikáciu tutoriálov, či už na novú syntax pythonu (ok, toto nie je ani tak asi vecou Blenderu), alebo na zmeny a tak celkove...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 1:17 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
každopádně by to chtělo nějakého project leadera, který by měl poslední slovo a tak nějak všechno koordinoval, navrhuju genoma nebo smrqa, popř. oba
neblazni, ja to delat nemuzu. rozhodujici slovo by mel mit clovek, ktery dane problematice rozumi, ja jsem v blenderu porad jen prumerny uzivatel a 2.5ku jsem sotva parkrat zapnul...

to genom - ten obsah je imho v pohode, jen par postrehu:
mas v tom vyctu kapitol nekde prostor i pro castice? predpokladam, ze asi zde:
Citace:
Efekty a fyzikální simulace - soft body, cloth, fluid, smoke...
imho je to oblast natolik obsahla, ze by si zaslouzila samostatnou kapitolku.
a co textury? budou jen podcasti materialu? to pak bude velmi tlusta kapitola. :-) (i kdyz ony ani jine nebudou prilis utle.)
modifikatory budou (predpokladam) soucasti kapitoly modelovani.
taky bych mozna na nekolika mistech prohodil poradi kapitol. napriklad bych se asi venoval napred svetlum, az potom materialum. a kapitolu rozsireni blenderu bych dal jako predposledni.
Citace:
myslim, že node editor by si zasloužil samostatnou kapitolu třeba v postprocessingu...
imho je to napad, ktery by bylo dobre zvazit. node editor by si asi opravdu zaslouzil samostatnou kapitolu.
Citace:
vzhledem k tomu, co psal genom bych si dokázal představit každej tutoriál jakoby rozdělenej na tři části:

teorie
praxe (příklad nebo víc )
tipy, triky, čemu se vyhnout atd
dobre schema. imho by nebylo na skodu mit treba kazdou stranku rozdelenou na dva sloupce. v jednom by se popisovala podrobne omacka (teorie) v druhem by byl v bodech popisovan tutorial (praxe) vychazejici z teorie a na konec ty tipy. kdysi jsem neco podobneho nekde videl a bylo prijemne, ze na te same strance bylo nejen cviceni, ale zaroven i vysvetlujici text. pritom bylo mozne si cist jen jednu z tech casti a nemuset se prokousavat tim druhym.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 2:04 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
jankoš: Editory mám na mysly - 3D View, Console, File Browser, Properties atd...
Souhlas, nakonci by mohl být kromě rejstříku i slovník pojmů.

smrq: Asi máš pravdu v tom, že by to samostatnou kapitolu pro částice chtělo.
Imho, snažil jsem se ty kapitoly seřadit tak, aby do sebe zapadali...i co se znalostí týče...

Ano, Textury budou součástí kapitoly Materiály a modifikátory budou zmíněny v kapitole Modelování.
Ok, to první prohození by šlo, to druhý bych neprohazoval...přeci jen by bylo dobré něco znát o pythonu, scriptech atd, než se člověk pustí do game enginu...

Nicméně nebránim se tomu to jakkoli ještě pozměnit...např:

Předmluva
Historie
Instalace
Úvod do Blenderu
Editory
Modelování
Světla
Materiály
Textury
Prostředí a Ambient efekty
Vykreslení scény
Základy animace
Pokročilá animace
Částicový systém
Efekty a fyzikální simulace
Rozšíření Blenderu
Game engine
Vývoj
Rejstřík
Slovník pojmů


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: pát lis 12, 2010 8:29 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 08, 2009 7:26 pm
Příspěvky: 312
Myslím že by sem mohlo začít jen tím, že by se zde vytvořili thready s tématy do kterých by se přidávaly materiály, ze kterých by se vybralo to co by se použilo do tohoto projektu. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 12:19 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
pokud by to někomu nevadilo tak bych se taky zapojil do návodů, jen co bude ménně práce


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 9:49 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
přeci jen by bylo dobré něco znát o pythonu, scriptech atd, než se člověk pustí do game enginu...
napred jsem chtel napsat, ze souhlasim, ale ted si myslim, ze je to spatne. v BGE se da pracovat i bez znalosti pythonu, i kdyz ne moc kvalitne. scriptovani je spise rozsireni samotnych funkci BGE a ne naopak. napred by se melo zacit zakladama a pak rozsirenim.
Citace:
pokud by to někomu nevadilo tak bych se taky zapojil do návodů, jen co bude ménně práce
asi by bylo dobre, kdyby se lidi zacali hlasit/domlouvat, kdo se na jakou kapitolu citi a jakym zpusobem by ji chtel vystavet (abychom mu to mohli poradne zkritizovat :-D ).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 4:22 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
smrq píše:
asi by bylo dobre, kdyby se lidi zacali hlasit/domlouvat, kdo se na jakou kapitolu citi a jakym zpusobem by ji chtel vystavet (abychom mu to mohli poradne zkritizovat :-D ).


tak to bych se rovnou hlásil na animace - jak základy tak pokročilejší a když na to nebudu sám tak budu jedině rád :) možná bych mohl přicmrndnout ještě k tomu node editoru, jestli teda dostane samostatnou kapitolu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: úte lis 16, 2010 6:51 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Node editor bych chtěl zpracovat já...a ano, nejspíše dostane vlastní kapitolu...
OK, vše o skriptování se přesune nakonec.


Založil jsem pro toto nové téma - Projekt-Kniha o Blenderu...pište tam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: stř lis 17, 2010 12:11 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Hlavne doufam ze planujete seckat na 2.6?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 8:58 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Zdravím,
možná si někdo všiml, že píšu tutoriál na částicový systém. Co by mě zajímalo je, zda články by měli být obecného rázu (stručné a jasné), a nebo by měli zacházet do největších podrobností.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 11:03 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Já jsem pro větší podrobnosti, obecných návodů je na internetu dost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tutoriály?
PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 11:41 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
take jsem pro podrobnejsi pojeti.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz